hur man fixar en dålig dag

man beslutar sej för att det är nog drucket med vatten och mjölk, det är dags för en folle.

öppna kylen, spanar in.

carlsberg? nope, det är starköl.

sofiero? nej, det är starköl och även om det skulle vara folle så skulle jag inte dricka det.

pripps blå? ja, där har vi den!

dricker direkt ur burken och pratar lite med lenore vid köksbordet. mmm, denna ljuvliga ölsmak. och tänk vad öligt det smakar trots att det bara är folle.
känner hur spänningarna lättar. axlarna sjunker ner till normal höjd. ååå, det känns gött =)
tänk vad denna smak kan lura kroppen att slappna av. stackars kropp, nu tror den att den ska ut på äventyr.

dags att byta på lenore. det skakar nästan till i knäna. jiiis, kom igen kroppen. hur lättpåverkad kan man bli? jag menar kom igen, den här kroppen är juh härjad av alkohol sen länge. en folköl borde inte bekomma den så värst, även om det har blivit ett grovt minskat intag av denna livets dryck(er).

nee, frågar wern om han vill ha den sista fjärdedelen. så här kan vi juh inte ha det. han säger nej, och jag tänker att jag ska ta en sista klurre innan jag häller ut den.

det är då jag ser det. "Export". vafan? det brukar väl bara stå på starkölsburkarna? "Export 5,0 %"...

MEN HALLÅ!! helt chockad inser jag att min folköl är en starköl. ingen fara skedd, jag har ju inte hunnit dricka hela. men det lilla visste vart det skulle och nu känns livet mycket bättre igen.

slutsats: om det nu är okej att dricka en starköl i veckan så kanske man ska göra det för att slippa må piss. det tänker åtminstone jag göra hädan efter. dock efter att lenore har somnat haha =)



Kommentarer
Postat av: Sandra

Kolla om det finns t.ex. öppna förskolor i närheten. Det gick vi på och det är gratis, man träffar andra vuxna och disken står kvar ensam hemma och bara står. Hos oss har de fika till en låg kostnad, kaffe+fralla 10:-

Håller med om att det är väldigt segt att vara hemma i sommar, vi längtar varje månad tills pengarna kommer, så betalar man räkningar och sen var de slut...

2010-08-11 @ 21:00:14
Postat av: Linn

den där ölen var du helt säkert värd:) och en glad mamma innebär ju en glad lenore. eller hur?

2010-08-12 @ 14:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0