födelsedag

idag blev jag tjugofyra år =)

det var inte så farligt som jag trodde. en hel del vuxen är jag nog, men det är okej under omständigheterna. man kan juh inte gå runt och bygga kojor hela livet. eller?

dage började klockan sju när skrället vaknade. då gick hon och wern ut och gjorde tårta till mej. jag fick låtsassova och sen vckte dom mej med en frukostbricka som i princip bestod av modifierat socker, som det ska vara helt enkelt. MYSMYSMYSMYS

sen fick jag öppna pakeeeeeet =D igår fick vi vandra runt i snöovädret för att hämta ut paketet från västerås, det var helt klart värt det!

av mamma och pappa fick jag tre böcker av en isländsk författare. jag köpte en av hans böcker på en bokrea för några år sedan, den var jättebra och nu såg jag att det fanns en hel uppsjö av hans böcker. kanon! just nu kommer jag inte ihåg vad han heter så det får jag säga en annan dag.

sen fick jag Mary Poppins och Herkules, Disneyfilmer till min klassikersamling. Mary Poppins är ingen klassiker, men jag har allid velat se den eftersom att jag läste böckerna för min lillebror när vi var yngre.

det var de hårda paketen, resten var mjukt och fint! ett bäddset i lapptäckesmodell, en tunika, en skjortklänning, en tröja och två par kalasbyxor.

av min söte lillebror fick jag Mästerdetektiven Kalle Blomkvist ur Astrid Lindgrenbiblioteket, som jag också samlar på (man kan aldrig få för många skatter).

av min söta svärmor fick jag ett superfint armband, som även skrället verkade gilla då det var stört omöjligt att få henne att sluta pilla på det haha.

av min söta sambo fick jag Prinsessan och Grodan, Skönheten och Odjuret och en bok som handlar om falska historiska "sanningar". peeeeerfekt!

av min söta dotter fick jag huvudvärk och en liten hjärnblödning då hon spenderade tre timmar med att gnälla, gråta och låta som en knarrande dörr. men sen när jag hade varit borta i fem timmar (varav hon sov i 2 timmar och 40 minuter) så fick jag en puss. jag antar att det gick jämt upp...

och givetvis kan ni få bilder på alla grejer, men det får ske på söndag för imorgon ska vi till IKEA med ewa och köpa tallrikar, hallmatta och äta JULMAT =) tjohoooo!



förresten; jag fick en till present! det har snöat hela hela hela dagen, hemhemma också. det är för att jag fyller år, och för att min mormor vet att jag vill ha snö på min födelsedag. eftersom att hon är lite närmre himlen än jag så är det lätt hon som fixar det =)

Kommentarer
Postat av: Linn

och håkankråkanbiljetter hade du fått innan:P puss

2010-12-18 @ 10:07:26
Postat av: Hannah

du, det låter som en jäklarns bra födelsedag! jag jobbar på min på tisdag... men men :) jag är väl tillräckligt stor för att inte gråta över det... eller? OCH MAN BLIR ALDRIG FÖR STOR FÖR ATT LEKA! Så äre bara. Min mamma känner sig inte stor, och hon är 52. Vad knäppt!

2010-12-18 @ 11:55:41
URL: http://hannahsofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0