inte ens ett fniss?

okej, jag tyckte det var jätteskoj med flaskmagin, men uppenbarligen inte. tråkmånsar.

och ja, givetvis la jag märke till att fotot inte är taget på samma fläck, att flaskorna står på varsin sida om diskstället... men kom igen, vid första ögonkastet ser det jätteskoj ut. tycker min humor iaf.


igår var det finlands nationaldag. eller självständighetsdag, beroende på hur man väljer att uttrycka det. därför bjuder jag på en försenad hyllning till grannen.


bra saker med finland(ia)

1. deras nationalsång är skriven på svenska och översatt till finska. det tycker jag är humor.

2. tack vare finland har vi ett jättemysigt hyllningsmynt:


den underbara sagan om ett land på andra sidan hafvet

3. i finland finns det mumintroll, mymlor, mumrikar, sniffar, hattifnattar, morror, hemuler, fillifjonkor och homsor. bland annat.



3 b) för att inte tala om knytt och skrutt


4. i finland mesar man inte, utan kallar saker för vad det är. systembolaget heter Alko, för det är vad det är. dessutom har det öppet till 20.00 på vardagar har jag hört.



5. i finland bor tomten. for real.



6.  i finland får man en vodka, inte en livsstil. det är för att alkohol är livet i finland, det finns liksom ingen skillnad.




det var typ det jag kunde komma på som var bra med finland just nu. så grattis finland i efterskott, rock on dude!

Kommentarer
Postat av: Hannah

coooblt! jag har varit i muminlandet en gång. där gick alla runt; mumminmamma och mumin och lilla my! min syster tog foton på alla men mumminpappan var nowhere to be found! han var la på lunch. men föör sarah var det katastrof! så pappa fick vira in sig i ett täcke på hotellrummet och låtsas vara muminpappan så sarah fick ta ett kort. och mamma fick panik i en labyrint. hoho jaja det var tider det ;D

2010-12-07 @ 18:50:12
Postat av: Em

Det värsta är att det var min "blivande" svärmor som sa så.. Vi berättade ju för föräldrarna igår och hon ville ändra på ALLT vi planerat hittills och hon sa att det inte var riktigt eftersom vi skulle gifta oss på rådhuset. Så om det inte blev kyrka så kunde vi åtminstone välja en herrgård eller slott eller så.. Hon skulle ringa runt till massa ställen idag och kolla. KUL! Men jag låter henne tro att hon får göra så men jag/vi kommer säga nej till alla förslag! Det är VÅRT bröllop, inte hennes :(



Förstår inte varför alla ska ha sådana åsikter om allt. Om ni inte vill ha en stänkande präst ska ni väl få slippa det? Vill vi inte ha en gudsnackande präst kan väl vi få slippa det :P



(adam sa för övrigt när vi var på anna o pinkys bröllop till prästen att han hade varit orolig för att brinna upp när han gick in i kyrkan, haha. Så troende är han ;) )



Hej novell förresten! Inte meningen att skicka värsta långa kommentaren, men ändå :P

2010-12-09 @ 16:50:17
URL: http://tjejan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0