magi

satt och ströglodde på facebook. som alltid så får man juh massa bilder på allt och alla, och den här gången var det en bild på mej och lovly ladies =) jag kan visa den här bara för att 1) det är så länge sen, 2) vi är så fina 3) det var en sån rolig kväll.


det är från dammiddagen 2007, kan det stämma? ja, det kan det nog.

hur som helst, det var inte det jag skulle skriva om. det var en sak jag upptäckte när jag klickade vidare i albumet för att drömma mej tillbaka till goda dagars magi. då upptäckte jag vad vi länge misstänkt, kära systrar och bröder. mysteriet är äntligen löst! jag har svaret på varför man alltid blir lite mer drucken än vad man har tänkt sej och allt vad det innebär. nobelpriset, here i come!

titta på den här bilden.


här står jag och är söt. bakom mej på diskbänken står en flaska dreams, vitt lågprocentigt vin. ingen big deal som man skulle kunna säga om inte donken hade gjort uttrycket så flötigt.

sen tar vi nästa bild. den är tagen precis precis efteråt, utan många sekunders mellanrum. watch what happens.



HOKUS POKUS! det vita lågprocentiga vinet är alldeles magiskt borta, och istället står fröken Aurora där i all sin prakt. och vi vet, kära församling, vi VET vad hon gör med folk!


jag tror att det är dieselmannen. han är ju osynlig och ställer till med massa bus när ingen ser. eller så är det fyllans alla feer. jag kan inte bestämma mej för om de är onda eller goda, det beror nog på hur man känner dagen efter.

men nu är mysteriet löst iaf. det är inte vårt fel, systrar och bröder, det har aldrig varit vårt fel, kära dryckesvänner. det är bara goda dagars magi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0