bend your knees, please

när vi äntligen fick tummen ur för att gå till ica började min käre man kalla mej för number nine.

varför? joo, ni vet sällskapsresan 2 - snowroller? när stig h ohlsson och lotta går i skidskola med alla barnen, och får ha på sej hörlurar som ger instruktioner  från en uttråkad gubbe med kikare... där ifrån är det. för då säger han, gubben i båset alltså, med ytterst gnällig röst åt Stig Helmer:

-Number nine, bend your knees please...

och helt plötsligt så hade detta fastnat i werns huvud. han utropade det som mitt nya smeknamn, number nine. och sokja inte att han nyttjade det ända fram till kvantum =) med en väldigt gnällig röst. och trött som jag var kunde jag inte annat än skratta åt honom, han är så knäpp.


väl inne på kvantum och öb slutade det roliga tvärt när ninjan och kroppen bestämde sej för att det var tråkigt att handla. istället lekte dom yrselleken, och jag fick vara med även om jag inte ville. så det blev en kort handling och sen direkt hem för att inta horisontellt läge. kvällens planer blev ändrade lite till att bli lugn och stilla hemmakväll, med en titt förbi lindas 25årsfest lite senare. och werner protesterar inte allt för högljudt, det roliga från igår börjar komma ifatt honom ändå, mohahhaa =)


nee, grönsaker och dipp, here i come

Kommentarer
Postat av: Ewa

Idag ska jag och elin leka snowroller!

2010-02-14 @ 09:22:04
Postat av: Anna

Lite jobbigt att kroppen och ninjan gaddar ihop sig mot dig. Jag är glad att jag bara har en kropp som motarbetar mig, kan vara tillräckligt jobbigt...

2010-02-14 @ 16:50:27
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0