hundra höjdare

vi tittade på de tre första avsnitten från 100 höjdare - sveriges roligaste ögonblick här om dagen, lagom fnissigt så där.

dock måste jag säga till alla som bara såg det på tv men aldrig läste boken, gör om gör rätt! boken är mycket mycket roligare än vad det är på tv.

och helt ärligt, det är juh faktiskt sjukt roliga saker som får vara med haha

mina favoriter, inte i nån speciell ordning är

- anders björck går vilse i helsingfors
- tito klämmer fingrarna
- skurt sumpar mikrofonskyddet i pappersmassan
- bruno wintzell är full i sin sportbil
- kay du simmar ur bild
- locum önskar god jul
- röppni fäls
- löntagarfonder är ett jävla skit
- martin dahlins "mamma"
- birgit friggebod i rinkeby

jag kan faktiskt inte bestämma vilken jag tycker är allra roligast... martin dahlins "mamma" är roligare att se från programmet lik som skurtan, men hur de i boken beskriver bruno wintzells expriment i sin sportbil det är humor på hög nivå. ett sånt stycke som faktiskt har fått mej att skratta högt, vilket sällan händer när jag läser faktiskt.

aa, som sagt. 100 höjdare, läs den för jösse namn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0