lite omtumlad

så där, nu är vi hemma efter firandet på kåren.

det gick jättebra, alla var glada och bjöd werner på öl =) men chocken har nog inte alls lagt sej. det är liksom bara 10 dagar sen jag kissade på en pinne som sa att jag var gravid. och den sa ingenting om att det var 13 veckor kvar tills det skulle komma en bebis =)


jag försöker fatta det lite mer, men just nu vet jag bara det som står på niomånaders hemsida...

Vecka 27
Bebisen: Nu öppnar bebisen sina ögonlock och växlar nu mellan att blunda och att titta. Rytmen i rörelserna, andningen och sväljande är nu väl etabletat och förmågan att orientera sig rumsligt har utvecklats. Bebisen lärt sig att känna igen sin mammas hjärtrytm. Bebisen är nu ca 34 cm lång och väger mellan 900 gram och 1 kg.



men shit. jag ska bli mamma. bara så där. poff! nu ska jag äta kvällsmat, igen. för jag äter för två, helt plötsligt.

Kommentarer
Postat av: Hannah

GRATTIS igen :D synd att vi inte bor kvar nere vid kåren, det var lite långt iväg och lite för mycket härhemma att dona med inför imorgon. ni ska får massa grattisar och kramar när ni kommer imorgon istället :D

2010-02-06 @ 00:35:21
Postat av: Sandra

Jag kan nästan slå vad om att nu när du fick reda på det så kom de första sparkarna med?? Bara så där ;) Det måste ju vara en vilde där inne. Lik mamma liksom.



Bara att fråga om det är något ni undrar... har ju precis gått igenom allt och nu vet man vad man verkligen behöver och inte när de är pluttisar... tips för billig shopping är Gekås. De har typ allt de små liven behöver.

2010-02-06 @ 10:38:14
Postat av: Ewa

Tant ewa är redo för bebisuppdrag! Här ska stickas strupmor!

2010-02-06 @ 11:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0