mamma tipsar

min stackars mamma är i chock.

ett nytt superlågt lågvattenmärke är tydligen satt av den svenska televisionen. kvällens program av den där eviga melodifestivalen som aldrig tar slut var tydligen väldigt underhållande tyckte min kära mor. inte för att det var bra alls, utan spännande för att det var så mycket som var så himla dåligt.

dom hetaste tipsen är en afrikan som sjöng på sitt hemspråk (mamma är ungefär lika bra på språk som hon är på geografi, hennes kvalificerade gissning hamnade på kongo nr 5, vilket betyder ett land i mitten av Afrika ungefär) och... ja, det här måste nästan citeras:

mamma (via sms då):
Du missade just de ultimata dårarna

jag:
ånej, har dom släppt in både alexander bard och roger pontare?

mamma:
om det vore så väl, de här var blå. Nej jag mår bra, kolla reprisen (syftar alltså på att jag skulle betvivla min ömma moders psykiska hälsa eller behov av en synundersökning).


det är nästan tillräckligt för att man ska orka leta rätt på nån repris imorgon och slöglo på.... blåa gubbar är juh aldrig fel, speciellt inte med en halvtaskig trallvänlig melodi till. kolla smurfarna t.ex.


även jakob intygade om kvällens dålighet, via msn då



och när jakob säger att musik är dåligt... då vet man att det är beyond kasst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0