bokrace

under julen har jag läst så sanslöst mycket böcker. jag slukade dom lika snabbt som jag slukar gammelfaster margits knäck, och det mina vänner gör jag på nolltid =P

tänkte iaf tipsa om några av dom som var superbra

vi börjar med den allra senaste, den läste jag när jag kom hem

Askungar av Kristina Ohlsson. Den va superbra, tyckte jag iaf. Jag fick juh börja läsa deckare när jag var sex år, då gav mamma mej mina första kitty-, mary lou- och fem- böcker. sen dess har deckarna liksom sugit sej fast i livet, och dom bli bättre och bättre. den här handlar om försvunna barn, och sen vill jag nog inte säga mer för då kan jag säga för mycket. men gillar man typ rodlund&hellström och liknande deckare, säkert läckberg också så gillar man nog den här också.



sen fick jag Höstoffer av Mons Kallentoft av mamma och pappa. Jag har läst hans tidigare böcker i samma serie, Midvinterblod och Sommardöden. Den var också superduper, och man kan läsa dom tre böckerna oberoende av varandra så det tycker jag absolut att man ska göra om man har tid =)



sen fick jag dan browns Den förlorade symbolen av min kära lillebror. den va inte den bästa i langdon- serien, men jag tyckte ändå den var bra. så klart skriven på ett sånt sätt att det är svårt att lägga den ifrån sej, det går juh så fort att läsa =) men det fanns många intressanta tankar om själen och tankars materia, och själva huvudberättelsen gick väl inte av för hackor den heller kanske. liiite förutsägbar, men det störde inte så mycket.



sen läste jag så klart mina astrid lindgren- böcker, han är rolig den där karlsson. mycket bättre än i tv- serien. om man precis som jag är supernostaligisk och kär i astrids böcker kan jag rekommendera att köpa böckerna på lycknis
där dom inte kostar alls så mycket coh det är alltid fri frakt. det står att man måste vara student, men jag har då aldrig märkt att dom kollar så jag skulle allt chansa. det är juh bara att hitta på nått när man ska fylla var man läser och vad.

gillar man filmerna baserade på astrids böcker måste jag säga att anna en gång lånade ut en suverän bok till mej. från snickerboa till villa villekulla heter den och är hur mysig som helst att bläddra i. jag gillade den så mycket att jag köpte mej ett eget ex av den här om hösten =)


den handlar helt enkelt om filmartiseringarna, om skådespelarna och lite berättelser runt allt som hände. som sagt väldigt mysig, och dessutom kul. och nej, den förstör så klart inte filmerna =)

nää, dags för en macka och top model innan det blir storhandling för hela slanten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0