dom jagar ticeratops

idag har jag inte gjort speciellt mycket alls förutom att svettas lite under täcket. täckena. kan bli så när man klär på sej enkom för att gå tillbaka till sängen i brist på annat att göra =)

igår var vi hemma hos miss jakob och lekte fylleleken. det var trevligt. och gott. därför har det inte hänt så mycket annat idag. eller jo, jag har kollat på På Spåret på svt.play och ätit nötter. och sen har jag gjort min egen playlist på werns spotify. den fick ett starkt IG av werner, och han kommer antagligen inte använda den alls, någonsin. jag misstänker även att han kommer att ta bort dom förbjudna låtarna, dvs dom med håkan.

annars är det mest herr joacim som har haft en aktiv dag. han promenerade ner till stan för att fika med sin kusin. på väg ner går han förbi en liiiiten liiiiiiten dunge med 30 träd (ni vet dom träden som står vid gångbron, där bussarna sover om nätterna). den ligger där för jämnan, så det i sej va inte så konstigt. däremot tyckte han att det var något annorlunda med att det gick runt en gubbe med gevär och 2 hundar och jagade bland träden.

för helt ärligt, vad för form av vilt hittar du i en dunge med 30 träd? som är så pass stort att du behöver ett gevär och TVÅ hundar? det är juh liksom inte kaninisar, dom blir det bara skräp kvar av om man pangar dom med gevär.

folk är fan inte kloka i huvet.

som tur var kom joacim på vad det var dom jagade. triceratops (det är en dinosaurie mamma). det går nämligen omkring såna där ute har han konstaterat. något annat kan inte vara möjligt eftersom det brukar vara jättestora spår efter dom. spåren består av "jord"högar, och eftersom det lunktar funky där (och inte på grund av allöverket som jag trodde) är ju högarna så klart deras spillningshögar. fotspåren efter triceratops är misstänkt lika grävmaskiners, men wern säger med säkerhet att det är triceratopsspår. och eftersom att jag inte är en sån där naturmänniska så litar jag på vad han säger.

nu har vi inte sett spår efter triceratopsen på ett tag, men det förklaras juh av att det går runt män med hundar och jagar dom om lördagarna så då har dom väll flyttat på sej kanske. om vi ser mannen igen får vi väll upplysa honom om det också, kan juh inte vara allt för roligt att knalla omkring där bland trettio träd och två hundar och vänta på ingenting....

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hmmm jag börjar fundera på om kristianstad vilar på gammalt kärnkraftsavafall eller något för jag är HELT övertygad om att jag har sett en grishjort utanför studentbostäderna. Det såg ut som en gris/vildsvin men den hade horn som en hjort! HELT BOMBIS!

2010-01-17 @ 13:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0