du kan juh inte ens ryska

igår åkte vi till lund för att leka med nödrim, linnea och deras bebis. det var en riktigt trevlig kväll, linnea lagade smaskens god mat och lilla kasper va söt och mysig hela tiden. vi spelade när då då och hade det asnajs ända tills det var dags att gå hem.

det är nämligen så att när man ska ta sej från punkt a till punkt b nu för tiden, innebär det oftast att man måste gå ut. utomhus är det svinkallt, nästan så man fryser ihjäl på stört. och då slutar det mesta att vara trevligt.

men vi lekte den leken och behövde inte vänta alls på bussen, och sen när vi kom till tågstationen så fick vi en suveränt bra nyhet. det var förseningar, men en sån där som gynnade oss (så klart, det var juh skånetrafiken och inte sj...)! så istället för att leka frysleken i 40 minuter så kom ett försenat tåg efter 3 minuter. perfekt =D

på tåget fick wern lite tråkigt, och på bordet som vi hade satt oss vid låg det bara en enda tidning. den var nog från ryssland, eller nått annat land med kyrilliska bokstäver. som tur var kunde werner läsa den ändå och eftersom jag inte förstod läste han högt för mej.



det handlade mycket om saker som sprängdes, werner sa att det stod bang ganska ofta. han trodde också att dom där "axkroassangerna" hade mycket med saken att göra, för dom omnämndes ganska frekvent. och det var mycket som hände omedelbart.

när jag sa att han läste från fel horoskop tittade han på mej á a karlsson på taket och frågade hur jag kunde veta det? du kan juh inte ens ryska, pöh! sen fortsatte han läsa. mycket omedelbara explosioner i horoskopet också faktiskt.

inte visste jag att han var så språkbegåvad min lilla дорогой. innan jag dör ska jag också kunna ryska.

Kommentarer
Postat av: Em

Innan jag dör ska jag lära mig hebreiska har jag bestämt. Kanske inte helt sådär flytande men några schyssta fraser iallafall :D

2010-01-09 @ 16:54:47
URL: http://tjejan.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vill lära mig vissla! :-)

2010-01-09 @ 20:04:33
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0