ett nödrop

SMS skickat till mamma, joacim, linn och jakob på nyårsdagen efter att jag har suttit på västerås central i 1½ timme och väntat på ett försenat tåg.
jag hade gått upp klockan 9(!!!) på morgonen, packat färdigt och gjort mej redo, bara för att få reda på i slutändan att jag inte skulle komma iväg förns 15:35. alldeles trött och eländig kånkar jag ut mina väskor till parkeringen och väntar på min kära pappa som ska komma och hämta mej.

det är då sms:et skickas, för jag är alldeles för uppgiven för att orka göra något annat.

Det står ett exemplar av västerås finest 10 m ifrån mej. Han har på sej gulatermobyxor och helskägg, och roar sej med att kissa utan händer. När han var klar med det passade han på att låta sin vän hänga framme ett tag för att småprata med den. Jag orkar verkligen inte flytta på mej och allt är sjs fel!

och det är sant, det var så. där stod han, ett orginal som alla andra, och viftade glatt med snoppen i gott och väl fem minuter och mumlade diverse saker. och där stod jag, trött och lite eländig, och kände att jag inte ens orkade vända mej ifrån honom så att jag slapp se spektaklet. jag behövde inte ens låtsas att jag inte såg, eller låtsas att allt var normalt, ni vet så där som tanter gör ibland. det var så uppenbart över hela mej att jag visste och såg, men att jag inte orkade bry mej.

jävla sj. för er som gillar detta fantastiska bolag rekommenderar jag verkligen inte nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0