om 10 år?

jag hatar frågor som gäller framtiden. jag tycker egentligen att det är ganska fånigt att tänka på vad som händer sen när man lika gärna kan fokusera på vad som händer nu.

så klart kan man juh ha nån form av plan, och jag försöker med jämna mellanrum skaffa mej en sån. tydligen är min plan att bli lärare, för då behöver man inte planera så mycket mer för framtiden =) det är mest bara att vara, och ta ett block i taget. det går inte att göra på andra sätt med barn och ungdomar tror jag, eller så går det inte att göra på andra sätt med ericor..

hur som helst, ibland känner jag för att kolla lite på vad Internet säger att jag ska bli när jag blir stor. det är bra att lyssna på andra nämligen, det är mycket enklare att hitta bananskal då =P

idag sa internet följande till mej

Din personlighetstyp:

Entusiastiska, kreativa och idealistiska. Kan göra nästan allt som intresserar dem. Socialt begåvade. Måste leva sitt liv i enlighet med sina värderingar. Entusiastiska inför nya idéer, men blir uttråkade av detaljer. Flexibla och öppna för argument. Många och varierade talanger och fritidsintressen.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Skådespelare, journalister, skribenter, musiker, konstnärer, konsulter, psykologer, entreprenörer, lärare, personalvetare, politiker, diplomater, TV-reportrar, marknadsförare, forskare, säljare, artister, präster, PR-ansvariga, sociologer, socialarbetare.


Extraversion: uppmärksamheten riktas främst mot yttervärldens människor och ting
Intuition: Tar in information via det "sjätte sinnet" och ser det möjliga
Känsla: Fattar beslut grundade på personlig värdeskala
Perception: Föredrar att leva på ett flexibelt och spontant sätt




Så klart det stämmer till viss del, såna test är alltid gjorda för att stämma på nått... Men jag gillar att de flesta yrken den valde ut till mej var "bestäm själv vad dina uppgifter ska vara och gör lite som du själv tycker". Jag önskar att det fanns ett yrke som var just så, utan att ha nån speciell riktning så att man ena dagen fick jobba ungdomar, ena dagen med filosofiska frågor, ena dagen med nått annat och resten av dagarna med lite andra grejer. då hade jag vart nöjd.

vad säger testet om dej? är du inne på rätt spår, får du lust att göra nått annat eller har internet fel? för internet kan ha jättefel, en gång sa det att jag skulle bli florist. då stängde jag av datorn.

Kommentarer
Postat av: Em

Jag fick samma som du gällande personlighetstyp och karriär. Fast min skala var lite annorlunda.

Jag var mittemellan på första, längst åt höger på andra men de två sista var på ungefär samma ställe som dina.

2010-01-10 @ 17:12:37
URL: http://tjejan.blogg.se/
Postat av: Anna

"bestäm själv vad dina uppgifter ska vara och gör lite som du själv tycker"... Lägg till en fet lön och lång semester och du har mitt drömjobb :-P

2010-01-11 @ 15:05:55
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0