vi leker...

mr wern tycker juh inte om att åka tåg, och han tycker inte så mycket om överraskningar heller haha. men för att underhålla honom liiite på tåget, och lindra hans nyfikenhet sen innan så har han fått tillgång till lite ledtrådar.

jag är inte världens bästa på att ge ledtrådar, men jag blir ändå fnissig av att veta hur kul jag tycker att dom är.

detta är de ledtrådar han har fått hittills:
- man skulle kunna säga att jimmy och maria har kokat ihop något.
- och lars är också med på ett hörn, även om han är oförlåten också.
- just den lars jag tänker på är dansk (för han var inne på att det va lejonborg eller winnerbäck hahaha)
- lars har tre kompisar. den ena heter som en gustavsson, den andra som en känd dansk om man tar bort en gård och den tredje skulle kunna vara en jimmy men är det inte. (efter ett sms som förklarade att han inte kände några danskar som hette lars)

angående ledtråden om jimmy så konstaterade han sanbbt att dom enda jimmysarna han kände va karlsson (hans gode vän och kompanjon i mitt och idas terasspappa- koncept) och hendrix. det roliga är juh att när han kommer hem så står paketet och väntar på honom, och där har jag juh skrivit förtydligande av ledtrådarna.

- Lars är en trevlig dansk trumslagar som tillsammans med sina vänner Robert, Kirk och James har ett band. Bandet har bl.a. gjort låten The Unforgiven, den oförlåtne på svenska.
- Maria är ett internationellt vanligt namn. En alternativ stavning kan vara Mariah, som i sångerskan som bland annat har gjort låten Hero.
- Jimmy är ursprungligen ett smeknamn på James. En känd sådan är Hedrix, Jimi Hendrix. Förutom att vara en kunnig och erkänd sångare och låtskrivare är han en legendarisk gitarrist.

Meningen är juh att han ska fatta när han ser paketet, så att jag får nöjet att se honom slita upp det. Så jag funderar på vad för ledtrådar jag ska ge honom fram tills han kommer hem. Jag får nog klura på det, kanske jollra bort honom lite....


vad tror ni, har ni löst vad han ska få och tror ni att han gillar det?

Kommentarer
Postat av: K.A.

Har du skaffat Metallica- biljetter så kommer jag från och med nu tycka väldigt väldigt illa om dig!! Bara så du vet!!

2010-01-24 @ 13:00:59
Postat av: Hannah

HAHHAHAH Fan vilka bra ledtrådar :D lite som i hipphipp, aj lajk :)

2010-01-24 @ 19:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0