10 år

han den där sambon mister petersson ställde en fråga en dag, en sån där som man funderar över utan att komma fram till ett ordentligt svar.

vilka tio år är mest lika?

om man delar in livet i tioårsperioder, vilken period är då mest oföränderlig?
t.ex. 0-10, 10-20, osv.

rent kroppsligt/biologiskt? under vilka tio år händer det antagligen minst? mitt förslag är antagligen 70-80, 80-90 om man är av det slaget att man är en ganska frisk person, gammelfaster margit har sett ut och vart precis likadan hela mitt liv, tycker jag iaf =) och då borde hon vart ungefär strax över 60 när jag föddes.

rent "livsmässigt" eller vad man ska säga.... när händer det minst? jag tror 40-50. innan håller du som mest på med att föröka dej eller klättra på karriärsstegen, och efter det ska du juh hålla på att avvecckla det hektiska livet för att kunna ägna dej åt precis vad du vill eftersom att du är "gammal".

aaa, vad tror ni?

ännu bättre blir det om man vänder på frågan; under vilka tio år händer det mest?

(titta vilket bra ämne, hade livet sett lite annorlunda ut hade jag lätt sett till att det här skulle vara kvällens samtalsämne i djupa alkoholdimmor... nu får det mer bli vad jag och wern pratar om i tvättsugan ikväll. part-ey!)

Kommentarer
Postat av: Hannah

Garanterat så äändras man ju absolut mest mellan 0-10. sen när man ändras minst kan jag nog ändå tänka mig som du säger när man är gammal. FAST när man är gammal så blir man jäklarns snabbt kass när det väl går utför. så jag gissar nog ändå mer på typ 30-40. för efter 40 börjar man ju få gråa hår. men däremellan 30-40 händer nog inte så mycket varken med kropp eller annat :)

2010-03-12 @ 22:33:14
URL: http://hannahsofia.se
Postat av: - Stjärnan

Jag tror på efter pensionsåldern.. helt klart!! (70-80)

2010-03-16 @ 10:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0