källsorteringsrummet

jag hälsade på min nemisis igår. det gick över all förväntan väldigt bra, inga äckliga matrester över hela golvet eller snusk i största allmänhet.

bara att spola av tänkte jag dumt nog. det skulle jag aldrig i ha gjort, för det resulterade i att de där onda makterna som bor i källsorteringsrummet satte igång brandlarmet.

för att jag spolade av golvet.

två brandbilar kom det, trots att metropolpojkarna försökte ringa och säga att det inte var någon brand utan bara lite vattenånga i det förbannade dödsrummet. men nej nej.

när herr brandman hade inspekterat den överhängande faran konstaterade han att det inte var så konstigt att brandlarmet hade gått med all den här vattenångan. jag frågade då med höjda ögonbryn hur han tyckte att man skulle spola av rummet i fortsättningen, då detta var femte gången det hände enligt metropolpojkarna.

brandmannen föreslog att vi antingen skulle byta sensortyp eller ringa till kommunen varje gång vi skulle städa rummet och stänga av larmet under den tiden. johan upplyste honom om att de har ringt till kommunen, och det går juh lika snabbt som vanligt. jag menar, det tog juh bara fem veckor att få nödutgångsskyltarna utbytta.... stupid jävla skitgrej. skitkommun.


jag tar det dock som ett tecken, det är inte meningen att jag ska vara i det där äckliga rummet. och när tecken uppenbarar sig så tydligt är det bäst att lyssna på dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0