morrar lite

tänk... tänk om jag nu kunde skriva av mej lite utan att folk ska tro att det är graviditetshormoner som spökar.

tänk om folk bara kunde.. ja, jag vet inte riktigt. sluta inbilla sej så in i helvetes mycket grejer. kanske lyssna på vad jag har att säga om mej själv, man skulle kunna säga att jag är expertvittne på det området. "MAN" kanske blir så och så och brukar känna ditten och datten, men för fan. jag är inte "man", jag är jag och brukar väldigt sällan falla under kategorin "man"/"alla". så det vore trevligt om MAN kunde förstå det någon gång.

jag vet med bestämdhet att jag i hela mitt liv har sagt jag kan själv, om allt. och jag har inga planer på att ändra det bara för att jag ska få barn. har jag bestämt mej för att jag kan nånting, vill nånting, så gör jag det. oavsett hur "MAN" brukar göra, känna, tycka, tänka.

jag struntar fullständigt i hur många andra man känner som fått barn och då har det blivit si och så och så, och dom kände så och så och så. jaha? och jag är som dessa människor för att? för att jag ska få barn? för att jag kommer ha ett barn? förlåt mej, men josef fritzel, anna anka och djingis khan har/hade också barn, och jag är förvånandsvärt lite som dom.

nu är det heller inte meningen att alla som faktiskt ger mej bra och värdefulla råd ska ta åt sej eller bli sårade på nått sätt, sånt uppskattas helhjärtat och jag är evigt tacksam för alla er. det här handlar inte alls om er, på hedersord! <3<3<3

men får jag höra en gång till hur trött jag kommer vara, hur lite jag kommer orka med och hur jag kommer känna tänka tycka kring det "normala" livet... jag tror faktiskt att jag kommer kräkas rätt ut.

jag är faktiskt jag, och hur JAG kommer förändras bestämmer jag själv, tack så mycket. sen kan juh folk inbilla sej att det inte är så det funkar, men det säger mer om hur lite ni vet om hur jag funkar. för jag kan själv. jag bestämmer själv.

och till alla som förutsätter att det ska hända nått hemskt; påminn mej om att alltid påpeka dödsriskerna och tråkigheterna med allt ni gör.
visste ni att ni kan bli påkörda och få livshotande skador om ni går över en väg. eller bredvid en väg? eller på trottoaren. att ni kan sätta nått i halsen, få andnöd och sen får syrebristskador i hjärnan? trilla i trappen och bli förlamade?
för ungefär lika uppmuntrande är era tankegångar om depressioner och komplikationer. som att det inte vore läskigt nog så värmer såna tankar oerhört. ungefär som att du just nu kanske borde sitta lite lättare på stolen, är du säker på att ett konstruktionsfel inte snart gör så att stolen brakar ihop när du sitter på den och spetsar dej från ena änden till den andra om bara några sekunder? det händer...


så det var det för den här gången. om det känns bättre för berörda kan vi låtsas att jag hade ett hormonutbrott, för man brukar ha det. och att jag tänker be om ursäkt så snart jag lugnat ner mej, för man brukar göra det. you wanna bet?
och som sagt, jag har ingenting alls emot att få goda råd och välbehövliga tips, det är det bästa man kan få. men allt neg och svaga tilltro till min kapacitet att hantera förändringar kan ni behålla för er själva.

Kommentarer
Postat av: Em

Typiskt världen att ha en åsikt om allt. Och att de ska säga den. Klart vi andra inte har en aning om vad du kommer göra/känna/whatever.

Förstår att du blir lite lätt irriterad på alla "goda råd"...:)

2010-03-03 @ 16:58:17
URL: http://tjejan.blogg.se/
Postat av: Linn

du kommer fixa allt galant! det vet jag! och de andra som inte tror det kan ta sej i arslet...

puss

2010-03-03 @ 21:09:53
Postat av: erica

emma: nej nej, det är absolut inte råden eller stöd eller allt sånt bra som är irriterande, det är förstå-sej-påare som har bestämt sej för att "man" minsann bara kan vara en sak i taget, antingen är man mamma eller så är man inte det. tydligen går det inte att kombinera "vanligt" liv med barn, ytterst konstigt tycker jag men så är det tydligen, det säger väldigt många barnlösa allvetare =)

2010-03-04 @ 08:56:34
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: hannah

jag fattar inte folk som tycker att de kan bestämma eller veta en massa när de egentligen inte har en aning. jaha, du är väl inte en massa folk heller? jag är inte heller en massa folk och vägrar ta åt mig. jag kan inte tänka mig en fränare morsa än dig, jag är galet avis på hur kolugnt du verkar tagit de hela (jag hade varit en hysterisk klump stress) och jag är helt 100000000000% säker på att din unge kommer bli världens bästa. inte ett endaste tvivel. sådeså.

2010-03-04 @ 12:16:55
Postat av: hannah

ps och är det inte gravidhormoner när man är arg så är det pms eller mens. folk är dumma i huvet ibland ds

2010-03-04 @ 12:17:58
Postat av: Anna

Hanna: du glömde att man är konstig bara för man har könsorganen på insidan och därmed per automatik inte har plats för någon hjärna...



Stå på dig Erica! Klubba ner alla som försöker bestämma hur du ska må. Och skulle nån ta illa upp kommer de ju att ursäkta dig med att du är gravid... Perfekt lösning!

2010-03-04 @ 17:11:29
URL: http://sjoeormen.blogspot.com
Postat av: Sandra

Tycker oxå såna kunde vara lite jobbiga, är sååååå olika vilket JAG märker när JAG träffar andra mammor (skrev först man istället för jag ;) )dessutom så är ingen vecka den andra lik kan du hälsa dem. Hugg i från, det är de värda.



Tycker moraltanterna på stan inte är att leka med. Senast på ICA var det en tanta som kom fram och ändrade Zeldas mössa när hon var i Thomas famn för hon hade visst fått en veck på den. Men det gjorde inte tantan något för hon var van för hon hade barnbarn. HALLÅ!!!! Det är för fan vårt barn och henne har vi varje dag... gick nog ingen nöd på henne för mössan satt lite på sniskan. ogillar läget men undviker att ställa till med en scen.

2010-03-04 @ 22:14:46
Postat av: Anna

Såg passande nog den här fina frågan hos Magdalena Ribbing:

http://www.dn.se/blogg/etikettfragan/2010/03/05/slippa-skrackberattelser-6567

Vilken tajming va?

Och om nån tant rättar till mössan på ens egen bebis säger jag bara: rätta till deras också; ni har väl också mormor/farmor??

2010-03-05 @ 13:49:29
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0