världens tyngsta päron

jag köpte lunch idag på ica. tre stycken päron (och risifrutti). päronen kan vara bland det tyngsta jag burit i hela mitt liv. dom är lätt med på topp 20 iaf. ungefär lika stora som en mango, med en vikt av tre relativt ganska stora stenar.
hade jag lidit av svälltdöden är det tveksamt om jag hade haft ork att lyfta ett av dom till munnen. jag hade fått ligga på golvet och med andra medel försöka fösa in en tugga i munnen.

som tur är är jag vid god hälsa, och slipper det. men stenfrukt får en ny betydelse, helt klart.

nu vet jag att päron inte tillhör just det släktet, men däremot finns den underbara beskrivingen "Frukterna är runda till päronformade" wiki.



i övrigt har jag alltid tyckt att päron är ett väldigt fin ord. hade jag varit en flummigare människa, en sån där free spirit- typ, hade jag nog döpt mitt barn till päron. härlig klang liksom. päron. dessutom har jag alltid gillat morfars skämtsamma "pär-on, pär-off".

nog om päron för den här gången. kan dock rekommendera jättepäronen från ica, dom var goda men tunga.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Håller med dig, päron är ett fint ord och sablarns gott. men det tål jag inte. jag tål ingenting. btw jag skrattade jättehögt åt pär-on och pär-off så fredrik tittade på mig JÄTTEKonstigt för när jag förlkarade så förstod han i nte alls. stupid boy.

2010-03-12 @ 22:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0