årets ljugvärd...

... eller OJ, julvärd kanske det ska vara?

nej, ljugvärd passa alldeles utmärkt. jag och wern glodde på burken, det fanns ingeting vettigt så vi hamnade på barnkanalen och nostalgiavsnitt av Bert. Efter Bert var det dags för Lilla Aktuellt. Wern frågade vad som var kärriärmässigt värst; Svt24 eller nyhetsankare för Lilla Aktuellt. Svår nöt, vad tror ni?

Hur som helst. På Lilla Aktuellt berättade reportern snällt för mej att jag ska ha första klassens lögnare hemma hos mej på självaste julafton. TVI VALE!

Årets julvärd är nämligen André Pops.



En för mej helt okänd människa, men så tittar juh inte jag på Sporten heller.

Jag tänkte definitivt ge honom en chans. Visst, herr Weise är den bäste, men vi kan juh inte ha det gamla skrället hängades i rutan i alla år och alla efterträdare har ju varit si så där. Men det tog inte många sekunder förrän min öppenhet skulle förbytas till bitter avsky (inte riktigt kanske, men mycket stark skepsis åtminstone).

Varför? Jo, herr Pops medger inför hela nationen att han tänker LJUGA för sina BARN på JULAFTON!!! Hur många poäng i helvetet ger inte det då?
Han menade att eftersom att hans barn bara är 2 respektive 4 år gamla så planerade han och hans lika ondskefulla fru att LJUGA för dem och säga att julafton är den 23. För då behöver barnen inte sakna sin pappa på julafton!

Smart tänker ni då. ICKE! Han LJUGER JUH! För sina barn, på JULAFTON! och inte ljuga som i eventuella vita lögner om jultomten utan en regelrätt scam om när själva julafton är. Vill man fira jul med sina barn firar man jul med sina barn istället för att sitta och skräpa i tv- soffan hela dagen. STUPID POPS!

Jag bestämde mej snabbt för att här hemma ska tv:n vara avstängd tills precis klockan 15:00 och den stängs av så fort herr syrsa sjungit färdigt. Ritualen upprepas klockan 19:00 då älskade Karl- Bertil kommer, och sen stängs den av så snart Tage Danielsson tystnat. Jag vill INTE befatta mej med utstuderade lögnare på julafton. Det betackar jag mej för.

Nu ska jag avnjuta dagens snöfall lite till. Och muttra över att dom tydligen släpper in vad patrask som helst i julsoffan nu för tiden. Nästa år kanske vi har den äran att tillönskas god jul av Thomas Quick...

Kommentarer
Postat av: Hannah

Vem fan är det där? JAG VILL BARA HA ARNE WEISE!!! :(

2010-11-26 @ 12:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0