första advent

har varit MYSIG med stora bokstäver, speciellt nu på kvällskvisten med tända ljus, en stor skål clementiner och (den ständige favoriten) kladdkaka.

gårdagens sök gick bra. ni kan få lite bilder =)


jullådorna, utan årets skörd. en fröjd för ögat!


i låda nummer ett, bockar och bollar. kom igen gubbar, upp och hoppa!


min glenn, mitt räddningsoffer från Gävle. naaaaw =)


min jutvävsjulkalender som Lenore har fått ärva.
Hon fick en ny av sin mormor, men den här är juh mysigare =P
Hennes egna hänger över hennes säng. Det får ni se en annan dag.


Några favorittomtar i sovrummet på Lenores byrå.


gammelgubben i köksfönstret.


en av de finaste julsakerna jag har, farmor julstjärna. ska jag berätta varför?
Jo, ni ser pärlan i mitten. Det är en riktig pärla, från min farmors halsband. Hon klippte sönder det en jul för att mina fastrar och pappa skulle ha dessa fina stjärnor att hänga i granen. Pappa har kvar två stjärnor, en grön och en blå-silver. Men den här, den allra finaste av guld, den fick jag när jag var liten och grät för att min lilla julgran inte hade någon stjärna i toppen. Bilden gör den inte riktigt rättvisa, men jag kan försäkra er om att det är den finaste stjärnan i världen.


Mer bilder kommer imorgon, för nu ligger alla och sover och då är det inte riktigt läge att ta massa bilder =)

Hoppas att ni haft en bra advent, nu är det bara tre kvar tills tomten kommer =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0