jag ljög..

... fast det var inte meningen. jag har bara inte hunnit ta bilder idag. jag har mest sovit, pluggat, städat och lekt med lenore. flåt, det va inte meningen!

jag pluggar till två tentor nu. som sagt, ett JÄTTESTORT tack till 19åriga mej själv som beslöt att det fanns viktigare saker i livet att göra än att komplettera EN ENDASTE fråga på en hemtenta där och då. för annars skulle jag ju inte sitta här fyra år senare och behöva läsa hundrafjarton böcker och dikter till en salstenta... och jag kan väl sammanfatta det som så att många böckerna inte var någon höjdare för fyra år sedan, och åren har knappast ändrat på det...
james jävla joyce kan vara hur mycket litterär kanon han vill, Odysseus är fortfarande så jävla trööööög och tråkig!! jag ska bara läsa 7 kapitel ur den klossen till bok, men det går inte!! jag har nog börjat läsa första kapitlet fyra gånger nu, läst hela två gånger, och INGENTING fastnar. jag funderade inatt på om jag inte läste den sist det begav sej. Det visade sej av mina anteckningar att döma att NEJ det gjorde jag inte. jag hade juh hemtenta då och tänkte tydligen inte läsa mer än nödvändigt. dessutom förklarade jag med en del färgstarka ord vad jag tyckte om boken... stupid 19åriga too-cool-for-school- mej!

men om till och med Wikipedia säger att "Verket har fått rykte om sig att vara osedvanligt svårtillgängligt för vanliga läsare" så får jag väll erkänna att jag är en sådan. men banne mej, imorgon gör jag ett försök igen! mutter mutter mutter...vanlig läsare i helskotta heller...





nej, tacka vet jag religionsplugg. det är roligt, intressant och tiden flyger iväg när man ska läsa om alla tänkare, dogmer och mystiker. religion är så jäkla häftigt, ibland önskar jag att jag vore religös. istället så blir jag kappan-efter-vinden- väljare när det kommer till sånt. som när jag pluggade till min förra tenta. då funderade jag första veckan på om jag inte skulle bli judinna ändå, det fanns ju så himla mycket vettigt där i grunden. veckan därefter tyckte jag att det enda rätta på jorden vore att bli muslimsk feminist. eller bara muslim "med den rätta läran", och få bukt med alla dessa JÄVLA TRÖTTSAMMA FÖRDOMAR om islam (som på riktigt inte är en farlig religion, det är en FIN religion för bövelen!). men nu är jag tillbaka i kristendomens trygga vatten igen, Augustinus och mamma Monica got me hooked.


nu är det tv- stirrande och popcornskvättande. imorgon går jag upp tidigt för att knalla till biblioteket och avsluta min odysseus-kamp. håll tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0