the hollow men

tror ni att jag lyckades komma upp tidigt imorse?

SÄLLAN PRÄLLAN =P

vaknade kvart i tio när wern och pelle smög in i sovrummet. meningen var att pelle skulle ta sin förmiddagslur, men när hon såg att mamma vaknade var det juh mycket mysigare att leka med henne =)

men jag gick i alla fall till biblioteket, och satt av mina tre timmar. det var givande, jag struntade i den tråkiga bokhelvetet och läste lyrik istället. inte en endaste igenkänningsklocka ringde, jag fattar inte vad jag höll på med för några år sen. jaja, det ger mej lite mer nu i alla fall, och det känns som att jag är mer mottaglig för vad det är författarna vill ha sagt med sina ord.

läste bland annat Hollow Men av Eliot, och 150 000 000 av Majakovskij. bra skit bägge två. de fastnade lite i mitt huvud, har grubblat på dem en del hela dagen. får ni tid över någon dag kan ni ju slänga ett getöga på dem. de är länkade för enkelhetens skull, även om den sistnämnde är till en blogg. men för sjutton gubbar, jag orkar inte sitta hela kvällen och leta efter finkultur till er =P





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0