ett tips

förresten....

här fixar jag så att mina bilder på skrället är vattenmärkta

http://www.watermarktool.com/

assmidigt, jätteenkelt och ett så lätt sätt att skydda dina bilder, om än så lite.


varför vattenmärka? jo, jag hoppas och tror att om jag gör det så minskar intresset att ta bilder på mitt barn och använda de till något helt annat. wern är ju helt emot att lägga ut bilder på skrället på nätet, men eftersom att jag ändå vill dela med mej av henne till släkt och vänner, som ju är det primära målgruppen för den här bloggen, har vi kompromissat fram detta. och visst, det är absolut inget fullgott skydd för all världens hemska människor, men det är ändå bättre än ingenting alls. det gör bilden lite sämre att använda för någonting annat, så förhoppningsvis sållas den bort i ett urval.

nu vill inte jag ägna kvällen åt att fundera på vad som försigår i hemska människors hjärnor, dessutom kan det vara vanliga människor som helt enkelt tänker nyttja bilden i nån form av reklamannons. ja, jag vet att risken är så offantligt liten för att en PR- människa från asien eller typ östeuropa ska hitta hit, se skrället och bara WAAAAAOOOW den ungen ska jag ha för den här nya regionala produkten men den finns ändå. och är bilden förstörd så är den sämre att jobba med, alltså borde den sållas ut.


man ska inte lita på folk, om man ska inte lita på nätet. man kan inte skydda sej helt, men man kan göra ett litet tappert försök. speciellt om det är alldeles gratis och inte tar längre än en minut att fixa =)

så här gör jag mina inställningar, och tusen andra varianter finns ju så testa på för fanken för att hitta din egen märkning. jag ska i övrigt göra om min tills nästa gång ni får se en bild =)




så, nu ska pretto-jag gå och sova, hoppas på en solig morgondag utan allt föe många... moln på himlen skulle man väl kunna säga.

Kommentarer
Postat av: Hannah

aaaah jag har aldrig fattat hur man gör det :) fasiken vad smidigt! och jag tycker det är superkul att se bilder på er undersöta unge så jag tycker det är bra att ni kompromissade :)

2011-04-08 @ 12:37:04
URL: http://hannahsofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0