jag ska kötta dej

ett uttryck som hamnade i tillbergaskolan för att micke j läste fel i OÄ- boken, det stod köttätare men han läste köttare, blev utskrattad i klassrummet och fick antagligen lite spö på rasten. fy fan, barn är inge vidare trevliga djur.

det var inte det jag skulle skriva om egentligen, men min tankekedja gick så här: jag ska skriva ett inlägg om att jag ska klippa mej. och då kom jag på hur roligt det i min trötta hjärna är att bli tillklippt även kan betyda att man får stryk, vilket man också kan uttryckas med att man blir köttad, som på västeråsisk västmanländska kan låta som schutta. schutta hade kunna stavats som kutta, vilket är ett svengelskt verb av engelskans cut, dvs klippa, men har i försvenskningen kommit att betyda att man blir nerstucken med ett vasst föremål, typ kniv eller sax. man får stryk helt enkelt. därför är det KNÄPPGÖK som ska in på lodrätt nitton.


som sagt, jag ska klippa mej. jag hade tänkt mej nått sånt här:


lättskött, inget lenore kan slita i och passar lika bra på fest som till vardags.


men sen har jag funderat på om jag kanske skulle vilja färga håret också, och då är jag mer inne på nått sånt här:



men jag passar inte så bra i den röda nyansen på läppstift så jag kommer aldrig att se lika flådig ut.



helt ärligt så¨struntar jag lite i vad det blir, bara det blir kortare och finare. har en dag till att fundera på vad det ska bli, eller om jag ska ge frisören lite fria händer helt enkelt. det växer juh ut oavsett.... men jag med tanke på att jag har jagat ak efter hennes frisör för att hon alltid har så fräsiga frillor så lutar det åt att det blir precis just så; "hej herr frisör, klipp av skiten i nått du tycker passar. det ska inte vara kortare än axlarna, och jag vill gärna se ut som folk. kvinnligt folk."

nu ska jag gå och lägga mej och längta tills imorgon =) för då händer det grejer. jag kommer inte kunna sova hahahah =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0