pappiljotterats not to do

när jag satt och läste hannahs blogg här om dagen och såg bilder på hur fröken såg ut för tre år sedan blev jag himlans sugen på att permanenta in lite lockar jag med.

hannah var snäll och tipsade om att hon kunde låna mej en massa papiljotter. en god tanke, om det inte vore för... jag ska berätta från början.


en dag för lite mer än fem år sedan (ÅH MIN GUD JAG BÖRJAR BLI GAMMAL!!!) hade jag på grund av marias bitande övertalningsförmåga tydligen gått med på att gå på treornas studentbal. jag har hört från andra människor att deras bal äger rum i anslutning till studenten, men i västerås får vi den lagom till jul som ett tecken på de kommunala gymnasiernas sadistiska humor gällande ishala gator, bitande minusgrader och tjejer i klänningar och högklackat.

kullen -05's vinterbal ägde rum den 18 december för oss som gick på Rudbeckianska Gymnasiet (med gamla anor och traditioooooner), dagen efter att jag fyllde 18. jag, mamma och morsorna hade varit på äventyr flera veckor innan i ett försök att hitta en balklänning som inte gjorde att jag kände mej som att jag skulle på maskerad. vi hade lyckats. jag hade till och med hittat skor och en fånig sjal, och fått fina smycken av mamma och pappa i födelsedagspresent. nu återstod bara frisyren. att betala massa pengar för det tänkte jag till skillnad från många andra minsann inte göra, det tyckte jag kändes alldeles värdelöst. jag beslutade mej för att mamma och jag fick slå våra huvuden ihop, då borde vi kunna åstakomma mer än en något sne hästsvans eller bonnafläta.


några flickor från TV3C, alla har lockar, givetvis.

lockigt, var budordet. papiljotter sa mamma, det hade alltid mormor juh. så upp i ottan (jag hade givetvis varit på krogen dagen innan då detta var en lördag) för att duscha av rök och öl ur håret (jäpp, man fick juh fortfarande blossa fritt på krogen då..urkelpurkel. ölen hamnade där av andra skäl.) mamma snurrade snabbt in hela huvudet på mej, och sjopade sej hela tiden över hur detta skulle sluta. mamma får svettningar och stressutslag av bara tanken på att fixa nått med mitt hår då hon envist tror att det kommer resultera i att allt ramlar av. hon är lite coco bananas.


papiljotter och baksmälla funkade förvånandsvärt bra faktiskt.

bra många timmar innan showtime stressar mamma ur fullständigt och bestämmer sej för att det är dags att ta ut papiljotterna. hon upptäcker snabbt att vi har någon form av problem. hur hon lyckades vet jag inte, men håret som är snurrat runt papiljotterna går åt olika håll. eller, åt båda hållen snarare. mamma öppnar en flaska vin, hennes nerver orkade inte mer och jag tror att hon på riktigt trodde att jag skulle bli flintis. det tog tid, och mycket hårspray sprutades ut alldeles i onödan men slutligen var alla taggbollar borta från min lite ömma skalle.

resultatet? tjaa.. rakare hår har jag sällan haft.




nämnde jag att jag var strålande glad och väldigt förväntansfull
över denna fantastiska kväll? isf ljög jag värre än nånsin förr.

maria stackarn fick höra en massa muttrande över detta större delen av kvällen. shit vad jag hade tråkigt. det enda som var roligt var när fredrick skulle bjussa på en drink i födelsedagspresent och den kostade 150 spänn nått sånt. aldrig har jag sett nån så tjurig hahha "nu jävlar njuter du av den här, dyraste drink jag nånsin köpt och så är den inte ens till mej själv...eller till ett ragg!" fredrick kunde konsten att få en att känna sej betydelsefull hahah =)

men iaf, det var maria jag tänkte mest på. det finns en så rolig bild på oss från balen, hennes pappa fotograferade oss innan och det här är en av de bilderna:


min favoritbild från hela balen

hur skön är den inte då? kolla minerna! jag vet inte vad jag pysslar med, men vad maria tycker om saken är uppenbar hahahah =)


så hannah,  det jag skulle säga var iaf: tack, men nej tack. no papijotts här inte. =) det blir liksom inte som det ska med mitt hår ändå.

Kommentarer
Postat av: Hannah

Fast jag gjorde en hemmanent eller vad det nu heter, var det det ni gjorde med? för det tar typ tusen år men det lockar fanimig så in i bomben! jag har ju med spikrakt hår och att bara papiljottera går icke, ej heller locktång. Men hemmanenten fick jag klippa bort tillslut ;D

2011-01-14 @ 10:36:29
URL: http://hannahsofia.se
Postat av: Anna

Har samma erfarenhet av permanent. När jag tittar på bilderna undrar jag hur någon (inkl mamma) kunde tycka att det var snyggt. Ser ut som en långhårig pudel!

2011-01-14 @ 10:55:50
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0