slutet då, 2010 september - december

september


Lilla Lenore blev en stor tjej hemma hos farmor när hon smakade potatis för första gången. Inte mums just då kanske, men sen =)

Den andra september, på Lenores fyra månadersdag åkte vi upp till vackraste Västerås. Vad an detta? Jooo, miss Jäääänet skulle juh till att tjinga sin gubbe!





så där ser kärlek ut när den frodas som mest =)

dessutom fick jag och wern klä upp oss, titta så fräsiga vi kunde vara i hela åtta timmar utan lilla skrället som fick vara hemma och busa med mormor och morfar hela dagen. vad som hände där är en tryggt bevarad hemlighet har Lenore sagt.



sen minns jag att när vi precis hade klivit av tåget här i kristianstad när vi rest hem igen, och stod vid övergångsstället vid pressbyrån, precis då dalade ett litet gult löv ner i Lenores vagn och jag tänkte "nu blev det höst".

vad hände mer? hmmm. jo just det, Lenore och wern började plaska i den stora baljan. alla tyckte det var jätteroligt, även om Lenores farmor var lite orolig för att dom andra barnen skulle bli skrämda av gubben med skägg (detta i ett hopplöst försök att få wern att raka av sej skägget)



dessutom så bekräftades det vi alla visste, att en förvånansvärt stor andel medborgare är idioter eftersom att SD blev inröstade i riksdagen. fy fan. och dessutom blev det ett sånt jävla tjat om "jag trodde vi hade yttrandefrihet i det här landet!". ja, det har vi. det är därför idioter får föra sin talan, och det är därför man kan ifrågasätta idioternas påståenden. aldrig förr har jag varit närmre en hjärnblödning.

min lillebror va och hälsade på  ett par dagar, det var skoj =) vi gjorde absolut ingenting vad jag kan komma på. förutom att äta och sova typ.

sen hade jag blogguppehåll. för jag ville inte mer. det hanns inte med helt enkelt.

oktober

när hösten kom med besked var det dags att pimpa både barn och vagn


vit nalleoverall på och in i världens mysigaste manchester- och fluffåkpåse. mycket lycklig lenore. kanske inte just på den här bilden, men va tusan. tänkte visa att hon faktiskt inte ler hela tiden.

sen blev det dags för 42, svaret på frågan så att säga. 10-10-10, eller "när vi två blev en". bröllop nummer två i ordningen, denna gång var det herr pinky och fröken sjoeorm som skulle bli herr och fru bös.


en lycklig brud med bukett och make i högsta hugg =)


ambulanzen, wilson och e.t. som the a- team. eller vad nu brudföljet heter nu för tiden.



som äkta makar måste man kunna hitta varandra i vått och torrt. det kunde de båda två =)

resten av oktober ägnade vi mest åt det här:



som skulle förvandlas till bland annat det här:


och tre sorters tårta plus ett bord med specialfika för allergiker.

det var nämligen så att Lenore skulle på en namngivningsceremoni!

jag vill passa på att tacka alla som var där eller på annat sätt uppvaktade vår lilla skatt på denna fantastiska dag! vi har inte hunnit med att göra tackkorten än, men jag hoppas verkligen att vi kommer att göra det. bättre sent än aldrig heter det väl?

det blev en så himlad lyckad dag, det går inte att beskriva med ord hur nöjda vi blev med den. och vad lenore tyckte? tja, min lilla ängel skrattade ju i sömnen halva natten så ni kan väl förstå att hon var glad som bara den. aldrig förr har det väl rymts så mycket kärlek i den lokalen, det kan jag nog ta gift på! jag skulle inte ändra på nått, förutom att jag bölade inför 80 pers då. men jag kan ju inte vara superball jämt...



tusen tusen tusen tack till er alla!

november

hur det än kan vara möjligt så bakade vi igen. denna gång för att fira Fars Dag. wern fick bland annat en kaffekopp som det står Världens bästa pappa på, och jag tror faktiskt att wern ser denna kopp som ett slags diplom eller intyg av nått slag =)


tårtan, muggen och wern med farfar på tråden och presentflugan från Lenore.

werns bror önskade sej en tavla, och här presenterar jag nu werns masterpiece som han något motvilligt till slut gav ifrån sej



och sen kom det bästa av allt: snön


fantastiskt!

och i slutet av året betyder ankomsten av snö att det snart är dags för jul. och eftersom att vi detta året inte bodde i nån form av skokartongsliknande råtthål så kunde jag nu julpynta utan att inkräkta på boytan!




december



jag skulle kunna berätta rätt mycket om december, men jag hinner fakitskt inte nu. jag skrev två tentor, bråkade med administrationen på HKr, var i Göteborg för att se vem som visste mest, firade födelsedag, jul och nyår tillsammans med både wern och lenore för första gången (förra året firade som bekant wern min födelsedag något mer än jag själv...) och det hela var alldeles fantastiskt.

jag ska bara återigen påpeka att wern hade fel. eller, han får ju givetvis tycka precis vad han vill, men jag kan inte på nått sätt se att 2010 skulle varit någon form av skitår. i mitt huvud muttrar jag massor av saker angående just det yttrandet och graden av lämplighet det har, men det blir lite tråkig läsning av det så vi hoppar över det och skriver kort och gott nått klaschigt-klyschigt om att tvåtusenelva gärna får bli ett ännu skitigare år i så fall. mutter mutter mutter

Kommentarer
Postat av: Anna

Du tappade iaf inte talförmågan framför 90 pers!

2011-01-13 @ 15:05:29
URL: http://sjoeormen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0