det första duplot

hej, nu vill jag blogga igen.

inom en snar framtid kommer jag att häva ur mej mina tankar om varför jämlikhet bara är kvalificerat skitsnack och dynga, om hur sanslöst irriterad jag blir när folk tar mej för nån form av hjälplös idiot eller olika förklaringar till varför Öbo Student väljer att måla ogräset istället för att ta bort det.

men vissa saker är viktigare än andra. och detta är en sån sak. idag påbörjades vad som iaf ena halvan av skrällets föräldrapar hoppas på ska bli en lång och underar era, LEGOeran. det är inte jag som är halvan, jag kunde inte bry mej mindre om vad hon leker med (så länge det inte är vapen av olika slag, jag förstår inte vad det ska vara bra för...) men herr wern är givetvis extatisk.


från vänster, på skrälliska:
en haaaeeeää, en vovv vovv och mommo. både voven och mormorpolisen har fått ge mej en puss idag. blomman har plockats flera gånger för att sedan återplanetrats, i den gröna rabatten eller på annat väl valt ställe. mellan mina tår till exempel.


herr wern har även påörjat operation TJATA, eftersom att han vill att hon ska få en "bara liten klosslåda" när hon blir 15 månader. jag säger att eftersom att det är 1 månad innan jul och hennes paketkalender ska fyllas kan vi lika gärna vänta. men som av en händelse verkar werns hörsel försämras drastiskt när detta förslag kommer på tal. od how that works....

nästa helg skjutsar jag hem skrället och wern, och helgen efter det kommer jag med. det ska bli underbart skönt. men först ska ett dop för lilla sötaste Elise  klaras av, jag ska vara den som tänder ljuset och förhoppningen är att inte tända eld på kyrkan.

nu är det dags att natta le screll, och hoppas på att hon inte vill klaga hela natten fram till klockan fyra igen. risken är att jag drabbas av en släng av död då.

Kommentarer
Postat av: sandra

Man kan aldrig ha för mkt duplo. Klart skrället kan få en i 15månaderspresent och en i paketkalendern ;)

2011-07-21 @ 06:24:44
Postat av: Werner

Tack Sandra =)

2011-07-21 @ 08:45:31
Postat av: Anna

Duplo är kreativt och utvecklande, både för barn och vuxna ;-)

Vad sägs om en kompromiss, en liten 15-månaderspresent och en liten i kalendern?

2011-07-21 @ 09:12:32
URL: http://sjoeormen.blogspot.com
Postat av: Hannah

jössesjäklarns vad jag har saknat din blogg! var tvungen att pausa i jobbet för att läsa :D åååh duplo är så kuuul! bästa legogrejen ever. lättare att inte kliva på också :)

2011-07-21 @ 15:36:12
URL: http://hannahsofia.se
Postat av: mormor

Varför inte tillbringa eventuell ledig tid i helgen för att leta efter din och Anders låda med duplo, den finns antingen på vinden eller i källaren. Morfar är ju inte hemma och kan hålla koll på var ni letar :-)

2011-07-21 @ 18:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0