jeanette ryter till

och hon gör det jävligt bra!


nånsin funderat på att ta den lätta vägen för att fixa det här jobbiga med dallermage och omättad aptit? träna och äta ordentligt är ju lite jobbigt trots allt. för att inte tala om det här med att avstå från goda saker som chips, godis, läsk och alkohol om man vill se ut som en barbiedocka.

då tycker jag absolut att du ska läsa min goda väns inlägg om Gastric Bypass- operationer, och givetvis titta på kalla fakta ikväll.




tyckte det var ett så otroligt bra inlägg, och om du också tycker det ska du absolut kommentera inlägget tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Ida P

Jeanette har så rätt i det hon skriver. Nu för tiden ska allt hända NU. Att ändra sin kost och träna är tydligen inte en lösning eftersom det är för jobbigt och tar för lång tid.



Sen finns det ju de som behöver operationen eftersom det är sista vägen. De är så stora att de inte ens kan gå till kylskåpet. Det är där det är ok att lägga skattepengarna och inte på dom som tjatat sig till operationen eftersom de inte orkar ta tag i sin situation.

2011-03-10 @ 13:10:06
URL: http://idapeters.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag kan inte hjälpa det men måste reagera lite. Är det enda anledningen till att man är tjock eller? Att man äter fel och inte rör på sig?

Jag har fått förslaget av min läkare att få göra den operationen... Eftersom jag tycker det är för många nackdelar vägrar jag och är "hellre" tjock.

För i princip är det omöjligt för mig att gå ner i vikt känns det som. Jag har ett gymkort sedan i januari förra året som jag när jag är frisk använder 2-4 ggr i veckan. Jag har testat alla dieter som finns i stort sett (ok, inte Kissie-dieten med barnmat...men ändå)

Jag har gjort typ allt. Jag äter inte godis, chips, kakor, pizza. Isåfall extremt sällan.

Men jag är tjock ändå. Vad ska vi med sjukdom göra då? Som äter medicin, rör på oss och äter rätt..?



För smal, det vill jag bli. Så mycket så jag hatar mig själv för hur jag ser ut idag.



Ta det inte personligt eller så men är så jäkla trött på människor som hävdar att man orsakat sin tjockhet själv och att lösningen är att träna och äta rätt.. För det ligger så mycket mer bakom i faktiskt ganska så många fall. Min sjukdom t.ex. är det typ var 5 kvinna i Sverige som har och ungefär 50% av dessa har övervikt som symptom..

Det är inte roligt att höra att man får skylla sig själv, för det fick inte jag. Jag hade inget val. Jag var smal och fin och nu är jag tjock och ful för en jävla sjukdom kände för att bo hos mig.. :(

2011-03-10 @ 13:43:34
URL: http://tjejan.blogg.se/
Postat av: erica

givetvis har du rätt emma, att bli värd åt en pissig sjukdom är juh ingenting man väljer eller rår för. där är det bara ren och skär orättvisa som spelar roll, och om du hade valt att G.B- operera dej lovar jag att ingen hade tyckt att det var en lyx- eller lathetsgrej. det är det ju inte för någon som har din eller andra liknande sjukdomar. jag tror att både jag och jeanette menar chipssvullona som faktiskt har ätit sej till sin situation och inte är beredda att själva göra några drastiska förändringar (förutom det här ingreppet då). typ som om jag skulle börja gnälla och överväga operation bara för att slippa få bort babyvikten av egen maskin. jag hoppas verkligen inte att du tog illa upp, för det vill jag absolut inte att du ska göra.

2011-03-10 @ 19:12:47
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: Em

Nej, jag tar inte åt mig så mycket egentligen. Det är mest den där grejen när tjockis-diskussioner kommer upp så är det aldrig någon som tar upp att det inte alltid är frivilligt. Jag vet att många är tjocka pga chips och dylikt och sedan bara sitter på sin stora rumpa och väntar på att bli smal. Men så finns det vi med elaka sjukdomar. Känns som att människor inte vet om att vi finns.

Men jag tycker iallafall om dig ändå :D

2011-03-10 @ 19:25:51
URL: http://tjejan.blogg.se/
Postat av: Ida P

Jag håller med dig Emma. Det finns ju de som är överviktiga pga sjukdom men då är bilden en helt annan. Sen finns det ju de som (tyvärr) inte alls är sjuka utan äter och inte rör sig.



Det som är mest skrämmande är att det finns de som gör operationen och inte är riktigt medveten om konsekvenserna. Det är inte bra.

2011-03-10 @ 21:45:09
URL: http://idapeters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0