men, vad betyder det?

jag har en fråga. och den är av den besynnerliga sorten.

det är nämligen så att vi bor juh precis i ena hörnet av en korsning, och vi har utsikt över den från bland annat köket. och ofta står man juh i köket och tittar ut, funderar över saker och ting eller mest bara glor om man nu ska vänta på vällingen i 30 sekunder.

och det är under dessa trettio sekunder ett par gånger om dagen som jag och wern har lagt märke till något, i vårat tycket, jävligt udda. på två av trafikljusen hänger det nämligen någon form av streetart som vi inte riktigt kan reda ut vad det ska vara bra för...



i den ena hänger det ett par vita stringtrosor. i den andra hänger det ett par (tidigare) vita kalsonger, men under sommaren fanns där ett par bruna som numera bara är en bit resår tack vare naturligt slitage.
och givetvis är frågan VARFÖR?

för, en sak ska jag säga; aldrig känns det så jävla ofräscht att stå i en trafikerad korsning som när man får hela nyllet fullt av inte bara avgaser utan även avlagda underkläder. otvättade sådana. själva tanken att dom fladdar i vinden bara någon meter ifrån mitt barn får mej att vilja kräkas och munnen fylls av tunn saliv. och sen går vi en annan väg.


men som sagt; varför? är det någon som sitter inne på en rimlig teori eller kanske till och med bevisad kunskap om varför i hela fridens namn det hänger trosor som nån form av äcklig juldekoration i trafikljusen så TRÄD FRAM FÖR BÖVELEN!! jag vill veta!

min teori är att det är nått fjortisfuffens på gång. typ, har man fått till det på skolgården här bredvid en sen kväll eller tidig morgon med hjälp av en moppe och en häxblandning i en festisflaska så är det god kutym att visa upp det för dom andra i gänget.

för det kan omöjligt vara en helt oplanerad sak, det behövs ändå en del tid till att trä på ett trafikljus underkläder.

men ändå, jag fattar inte. jag kan lätt erkänna att jag hade en del konstiga saker för mej under mina tonår, men att trä mina använda otvättade underkläder runt ett trafikljus hade jag då fan aldrig gjort. nånsin. det är så jävla äckligt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Känner spontant att det är inte något jag VILL veta...

2011-03-09 @ 15:34:01
URL: http://sjoeormen.blogspot.com
Postat av: Maidie

Hm.. När det hängs upp skor i telefonsladdar mellan telefonstolparna så betyder det att det går att köpa knark i närheten. HAHA! Fråga mig inte hur jag vet det. Men ja, kanske har det något med det att göra ^^

2011-03-13 @ 10:22:45
URL: http://maidies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0