shoppingfynd

igår var vi på stan nästan hela dagen. familjen och liselott njöt av våren mellan 10 och 16. helt härligt, förutom när wern och lotta ville mata änder i parken. det var lite läskigt tyckte jag, men ibland får man offra sej så ungarna får ha lite roligt som man brukar säga =)

skrället utnyttjade vårvädret till fullo, njöt av att slippa den varma jackan och istället mysa i sin finfina pippitröja som hon fått av mormor. dessutom fick hon den finaste jackan (som jag har visat innan), en pyjamas som ser ut som en frack, en pandabody och en stålmannenbody, en mimmi-tisha, en ramones- tisha och ett par jeans med hängslen. för bara 400 pengar allt som allt. hur ball är inte det då?

wern fyndade han med, så nu äger hushållet denna otroligt nödvändiga artikel:


en hamburgerpress från classes gubbdagis. jag förstår inte hur vi har kunnat leva våra liv innan =P men wernie är väldigt nöjd iaf.

dessutom kom vi på att vi nästa vecka har bott i lägenheten i ett helt år, så det var kanske på tiden att köpa såna där krukväxter som hör till bofastheten och familjelivet. vi köpte två buketter, en med rosor och en med... röda blommor. men det är ju i all sin dar inga krukväxter heller, så det fick bli en gul blomma också. och två krukor för det hade vi inte heller. men sen visade det sej att blomman inte passade i krukorna, så nu måste vi köpa nya krukor, och blommor. det är svårt det här med grönsaker i hemmet måste jag erkänna.

nej, hej så länge =) nu vankas nytt besök av jennie hannah och t-kila. jag funderar förresten på om t-kila är så mycket t-kila längre eller om han har gått och blivit en fredirik. det är ju sånt som kan hända.

Kommentarer
Postat av: Linn

jag har en jävla massa krukor om jag inte har fel för mej. har nämligen också varit med om det där med krukor som inte passar och bla bla bla... så säg till vilken färg ni vill ha så kanske jag kan stå till tjänst:P puss

2011-03-27 @ 17:52:09
Postat av: Anna

Jag har skippat det där med ytterkrukor helt. Mina blommor står och tronat i sina lerkrukor och ser fina ut!

2011-03-28 @ 14:20:13
URL: http://sjoeormen.blogspot.com
Postat av: Hannah

hahhah jag såg den i förrgår och undrade vad tusan det var egentligen men kom aldrig för att fråga :) visste inbte att det fanns ;) vet du vad fredrik gjorde när han inte hängde med? RENSADE AVLOPP!! Enåenhalvtimme tog det säger han. jag misstänker att han ljuger lite.

2011-03-29 @ 14:22:13
URL: http://hannahsofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0