tur som en tok - igen

jisses. vilken helg och vilka dagar. är för lat för att ladda upp bilder så det får ni leva utan.

skolbänken
i fredags efter tentan (som kändes asbra, vilket var raka motsatsen till tentan jag skrev i torsdags som kändes helt åt helsicke) var det planerat fredagsmys. fredagsmyset byttes ut mot en stund ensam med en arg och trött lenore som inte ville vara glad medan wern och ewa var och köpte en skolbänk till mej i bromölla. men det var helt okej, för nu har jag/vi en skolbänk med lock och allt ståendes i sovrummet vilket betyder att jag slipper gå tusen mil till högskolebiblioteket, jag slipper stadsbiblioteket och jag slipper sitta i tvättstugan, jag kan sitta i mitt eget sovrum och plugga hur mycket jag vill =) fantastiskt!

soffan
sen i lördags skulle wern ÄNTLIGEN få titta på avatar, vi har försökt tusen gånger men alla filmer vi har...köpt från internet har haft askass kvalité, så vi var helt enkelt tvugna att köpa filmskrället. en timme in i filmen har jag tröttnat på braveheart-poccahontas så vi beslutar oss för att göra tilltugg. eller egentligen hann vi bara besluta för sen gick soffan i två delar.
wern hämtade skruvmejslar, jag kollade blocket. och där hittade jag två soffor och två fåtöljer för det enorma priset av TRETTIO kronor. TRE TIOR. fast hon fick en selmasedel och två femkronor. men det är samma värde har jag lärt mej. fint var det med, iaf sofforna. så ner med skrangelsoffan i källaren, ringa efter bärhjälp som för ovanlighetens skull blev ewa och emil (dom är lite av vår assistanskår och förtjänar någon form av utmärkelse och belöning från högre makter) och sen hämtade vi sofforna by foot. iaf första vändan för sofforna bodde nämligen bara två gator bort. hur mycket flyt är inte det då?

tipp it, tiiiiiipp IT
söndagen ägnades åt att försöka möblera. det gick ASdåligt hela dagen tills hjärnan bara ledsnade, då fick kroppen styra lite och vips såg det alldeles utmärkt ut i vardagsrummet och wern kunde äntligen avnjuta mitten och slutet av braveheart- poccahontas på discomattan. shit vilken överskattad film!

tjernobyl
vi har fått en ny micro för ett tag sen av linn, eftersom att hon hade en till övers och den som vi hade var från mikrons första år på marknaden. igår skulle vi tina lite bär till skrället, som vanligt, och sätter in dom ett par sekunder. det uppstår en flamma och wern smäller till micron så den stängs av.
misstanke 1: bären var från euroshopper, tänk om de var från ukraina!!! det är säkert tjernobylbär, och nu kommer skrället självlysa om kvällarna! givetvis hade vi slängt påsen, så misstanken kunde inte avstyras. helvete. jaja, testa igen.
misstanke 2: mikron har gått sönder eller begåvats med kärnreaktoriska egenskaper. ytterliggare en flamma från en ny skål bär bekräftar misstanken halv om halvt, men inget tvivel återstår när det tredje exprimentet inte går att genomföra eftersom att mikron inte fungerar.
piss. måste köpa ny mikro omedelbums. både jag och wern kände en stark ovilja till att leka värma- välling- leken på spisen. vi är för bekväma för det, och för fjällsemestrar. efter en rundringning visade det sej att vi var lämnade åt vårt öde. (vi hade inte mage att ringa till assistanskåren, igen. nån måtta får det vara, tänkte vi)
som tur var dubbelkollade wern en sak, och gissa vad. mikron var hel, men inte kontakten. pjuuuh. det var bara köket det var fel på =) det gör det till abk:s problem. grattis abk.

pensionsåldern
idag blev wern the burn hela tjugofem år gammal. han fick en chokladtårta och en tårtspade av maxi, en rubiks kub, mjukisbyxor, skruvmejslar och två Sara Granér- album av mej och Lenore på morgonen. sen blev han uppvaktad hela dagen per telefon, post och internet men då var jag i skolan...

chocken
...och då fick jag reda på att jag, trots att jag visste att jag skulle bli underkänd på den tentan jag skrev i onsdags eftersom att jag inte hade hunnit läsa allt (den behandlade forntiden, antiken och medeltiden och jag hade knappt läst färdigt antiken...) faktiskt hade lyckats skrapa ihop ett G! jag är lite arg och tänker plugga upp mej ändå, kan ju inte gå här och vara tillskriven kunskaper som jag inte har liksom, men annars rätt nöjd.

avslutningen
shit vad jag är trött. nu ska jag gå och lägga mej, jag ska gå upp klockan sex imorgon och plugga hela förmiddagen så att jag slipper skämmas på nästa tenta. det blir dock tvättstugeplugg ändå, men det är i ärlighetens namn rätt mysigt. så länge gästen från hotell hasande tofflan* håller sej undan och väck åtminstone.




fotnoten - oyes, it is a foot nut. nej det heter inte så på engelska.
*en granne som har någon form av... allting som omöjliggör fullgod kontakt med den verklighet vi oftast befinner oss i. mamma har lärt mej att kalla dårhus för hotell hasande tofflan. jag vet inte om det är för att hennes benämning låter mer PK för henne, eller om det var hippt och ballt att säga så när mamma var inne med tugget. jag tycker att det är ett roligt ord på ett helt sjukt ställe så jag använder det titt som tätt. mest som semesterförslag till antingen mej eller andra cocoes.

Kommentarer
Postat av: Hannah

HAHHAHAH hotell hasande tofflan är ju helt underbart roligt :D lätt att jag tar efter dig nu hahahah :D

2011-03-03 @ 16:55:47
URL: http://hannahsofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0