ont i magen

om man bara får ont i magen så fort man äter något, får man sluta äta då?




eller, ELLER!!!!! tänk om det är dags för mina fantastiska dietperiod när jag och magen bråkar och det enda vi kan komma överens om att äta är knäckebröd med kaviar eller ibland potatis och sås. lyxmiddagar med yoghurt och müsli?

sist jag hade en sån period varade den i tre månader, kanske fyra. det var gött. och billigt =P och gooooott. imorgon ska jag bara äta knäckebröd. mmmm =D nästan så jag dreglar lite av förväntan. har inte varit sugen på knäckebröd på nästan 1 ½ år... skrället inside and out hade nog en del med det att göra. men nu är det jag och falu igen, best team ever!




eller varför inte crisp'n light för lite lättare mål. M-U-M-S





muuuuuuums!

okej, jag ska mygla lite med dieten och äta massa grönsaker och frukt också, måste ju se till att vara en bra förebild för skrället som ser och hör allt. men jag tror ändå hon föredrar en mamma utan ont i magen framför en mamma som förvisso käkar riktig mat men inte kan röra sej efteråt för att det känns som att hela magen ska spricka.

och nej, det här är inget farligt. det här är alldeles vanligt, förvisso en av anledningar till att jag/vi var aningens sena med att upptäcka ninjabebisen senare känd som skrället men inte på något sätt en anledning till att betala massa pengar för att antingen inte få reda på någonting alls, bli slagen eller få göra egna kvalificerade gissningar som därefter leder till ett medicinlotteri som mer liknar fiskedamm än någon form av vård. (jäpp, där har ni min fullständiga syn på det vi kallar sjukvård i sverige. en bunt jävla idioter.)

nä. dags att drömma om morgondagens måltider, förhoppningsvis stör inte den högt knorrande magen vare sig mej eller mina rumskamrater i natt.

Kommentarer
Postat av: Mamaizon

Men jösses, gumman! Sök hjälp... det kan ju vara magkatarr. BTW så finns det tabletter på apoteket som är receptfria som hjälper vid "ont i magen" ;)



Testa annars med enbark kokt mat, utan några spec. kryddor. Typ salt och lagerblad - låter tråkigt men det är superbra om man har problem med magen... tro mig!



Hoppas det löser sig! <3



BTW: Appropå "hemliga inlägget", sjukt eller hur? Läste nyss din kommentar och jag håller med dig... jag är bara så förbannat trött på den där sidan att jag helt enkelt säger "up yours!"

Deras förlust, inte min...

2011-05-12 @ 09:47:59
URL: http://nattstad.se/mamaizon
Postat av: erica

det är ju magkatarr, jag har ju haft det hela livet =)

2011-05-12 @ 09:50:14
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: Hannah

fifan, ja vården just nu är under all kritik! man får läka sig själv, det är ju typ inget annat som funkar! och det är så jäkla tragiskt!

2011-05-12 @ 15:07:54
URL: http://hannahsofia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0