jag snor min egen idé

för några dagar sen hade hannah bloggtorka, och jag fick en snilleblixt tack vare min faster eva. hon hade tidigare under dagen berättat att hon för lokaltidningens räkning hade tippat om det nya året. tio frågor med tre förslag vardera. ett kryss två när det är som bäst. jag föreslog att hannah skulle göra det, men nu kliar det i mina egna fingrar så jag tar helt sonika och snor min egen idé. wern har förklarat att internet är det fullkomliga anarkistiska samhället så jag får göra så. det är vad jag intalar mej iaf.


så, så här kommer det gå till iaf. jag ställer 10 frågor om 2011, och ger tre olika svarsalternativ. vill man vara med och tävla så postar man sin tipsrad bland kommentarerna. och sen, i december om si så där 355-60 dagar så ser vi vem som hade flest rätt. ligger andan på kanske man till och med får ett pris.

vill man vara med och tävla bör man i god tid innan vinstdragningen göra sej på det klara med att detta inte är en tävling på liv och död, jag är enväldig domare och man kan inte överklaga besluten. it is just a fun game dude.

sååå, låt mej presentera:

SÅ HÄR KOMMER TVÅTUSENELVA BLI

1. Sossarna behöver en ny ledare. Hittills verkar stolen bli ekande tom, och förslagen kommer in i lika snabb takt som de avböjs. Kommer den nya ledaren vara:

1. kvinna
x. man
2. svårt att säga, sossarna splittrades och blev till flera partier...

2. det ska vara någon form av världsträff för scouterna utanför kristianstad i sommar. jag chansar på att kungen som scoutvän kommer att besöka tillställningen. men kommer det att visas på tv?

1. ja, när kungen visar knopar för utländska ungar
x. ja, när kungen håller ett litet vitsigt tal som inledning eller avslutning på hela alltet.
2. nej, dels är det ingen som bryr sej och dels var han inte där.

3. det sägs att många barn föds i slutet på mars eller i början av april. att det eventuellt skulle ha någonting att göra med den härliga svenska midsommaraftonen låter jag vara osagt, men om det har någonting med det att göra förmodar jag att det krävs rätt bra väder så att svennebanan kan tumla runt på ängarna med benen i vädret. kommer det regna på midsommarafton?

1. som spön i backen, från morgon till kväll i princip.
x. inte en droppe, men där emot blåser det hel eller halv storm så nått ute väder är det knappast att tala om
2. strålande sol, hela dagen och de enda dropparna som faller är från den svettiga pannan ner på de suktande läpparna i sommarsveriges grönska (oyes, tantsnusksformuleringar går inte alltid av för hackor)

4. det är dags att leka i sandlådor och hoppa på madrasser igen, vm i friidrott går av stapeln i korea av alla ställen... roligt att förknippa korea med någonting som börjar med "fri" btw... hur som helst, som nationalismen påbjuder är det alltså läge att fantisera om att våra svenska stjärnor (jag kan då fan inte en enda om jag ska vara ärlig) ska ta pallplatser. och nån ynka borde vi väl komma hem med, så vad tar vi flest av?

1. guld
x. silver
2. brons

5. för tio år sen frågade en klasskompis mej vad klockan var. jag svarade kvart i ett eller två (jag minns inte och pallar inte slå upp det) varpå han svarar "det är fan kört". ungefär så skulle man kunna uttrycka det om man befann sej tusentals mil åt väster, och massor av våningar upp i det norra tvillingtornet som utgjorde World Trade Center. en minnesceremoni ska givetvis hållas, och med vulgolandet nummer ett bakom spakarna är det svårt att spekulera i hur det kommer att gå till. men vad kommer att bli mest uppmärksammat?

1. presidentens tal, som antagligen kommer handla om kriget mot terrorismen och usa's egenutnämnda suverränitet
x. nån sångstjärnas gripande och tårfyllda framförande av en nykomponerad sång som blir årets hit och spelas oftare än lokalannonser i reklamsradio.
2. nån form av terrordåd som antingen en grupp idioter eller en ensam psykiskt störd människa utför, antingen där på plats eller på annan plats i världen.

6. för ett annat antal år sen öppnade min klass våra avslutningsbetyg och från spridda håll hördes frågan "va fan är det här för streck?". det samma kan man undra 49 minuter i tolv på självaste mårten-dagen då det bara är ettor i tidsbeskrivningen; 11-11-11, 11:11. awesome! lika ballt är det att hannah och t-kila tjingar varandra till döden skiljer dem åt och beroende på om de väljer att bli mormoner eller inte kanske även en stund till efter det. men, vem kommer snyfta mest där framme vid altaret?

1. hannah
x. t-kila
2. ingen av dem så klart, too cool fore that duuuude!

7. kina blev som bekant astjuriga över att Liu Xiaobo fick fredspriset 2010, men eftersom alla andra i världen (typ) tycker att mänskliga rättigheter är en rätt bra grej att arbeta för så brydde sej ingen om att kina protesterade å det grövsta. som den något egensinniga nation kina är valde dom istället att utnämna ett eget fredspris, ett pris som inte ens vinnaren av det uppmärksammat att det tillkommit. stupid kina. kommer dom att fortsätta med detta?

1. ja, så klart. det är en hederssak, men det är fortfarande ingen annan är kinesiska överhuvuden som vet eller bryr sej
x. jäpp, och nu är priset redan kultförklarat, som en liten rolig grej eller partytrickshistoria. alla vill veta vem som fick kinesfredspriset och kvällstidningarna gör stora löp.
2. nej, och frågar man säger kinserna bara att det aldrig har hänt och tittar dej stint i ögonen tills du blir hypnotiserad.

8. vi har anmält skrället till en omslagstävling. du har väl röstat btw? men hur kommer det egentligen att gå för vår lilla gobit?

1. klart ungen vinner hela klabbet, vem kan motså det rara leendet?
x. hon kommer med i topp fem åtminstone, men förlorar mot en dopad bebis som späxar loss rejält när en kamera visas, helt enligt dennes mammas mediaträning
2. det gick inge vidare med den saken, men det gjorde ingenting alls. lenore ler lika mycket ändå!

9. kullen -86 blir hela 25 år gamla. som den partyglada generation vi är kommer det antagligen att firas med dunder och brak hela året igenom. fira ihop eller ensam, fira stort eller smått, frågorna blir många. i den här familjen pratas det om att gemensamt ge varandra en liten utlandsresa. vad blir resmålet?

1. wern får putsa baskern och finskorna, äntligen bär det av till paris och louvren. vandrarhem och backpacking för hela slanten.
x. erica slutar äta och hårdtränar för att komma iform till solsemester under hösten. charter baby, all inclusive!
2. inget av det. det blir någonting helt annat, eller inte alls. som alltid med denna välplanerande familj.

10. som ni kanske minns var jag en smula onöjd med förra årets julvärd. och som ni kanske också minns är det ett ständigt återkommande rykte angående huruvida svt ska fortsätta att sända Kalle Anka och hans vänner önskar god jul. så vad tror ni, ställer de in det som ska bli den 51 omgången?

1. ja, det blir faktiskt så i år. givetvis klagas det en hel del, men en omröstning av svt visar trots allt på en bristande intresse
x. men hallå, nej. kalle kommer alltid finnas på julafton, precis som karl-bertil. julvärden däremot var juh utbytt igen.
2. kalle sänds, men ingen tittar. det är snöstorm i hela landet och de få som fortfarande får in tv- sändningar väljer att fokusera på nyhetsuppdateringen. till och med tomten har fastnat i tågtrafiken.



frågan är ju om jag/ni/vi kommer att komma ihåg det här när året är slut, men vi kan ju alltid chansa. och bara så att ni vet, om jag blir den enda som tävlar kommer jag att fylla in egna rader under falsk identitet för att inte känna mej mobbad.

LYCKA TILL!
http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=37778

Kommentarer
Postat av: erica

1.x

2.1

3.2

4.2

5.1

6.2

7.1

8.x

9.2

10.x

2011-01-06 @ 00:07:18
URL: http://ericaochlivet.blogg.se/
Postat av: Werner

1.1

2.2

3.2

4. - jag svarar inte på frågor som förolämpar kommunismen.

5.1

6.x

7.2

8.2

9.1

10.x

2011-01-06 @ 23:37:29
Postat av: Hannah

hahah jag tyckte det var en skitbra idé men jag kunde inte komma på några frågor alls!



1.1

2. x

3. x

4. 2

5. 2

6. åh så fint att vi får vara med i frågesporten, nu blir jag alldels varm i själen! 1 tror jag på den, jag tror jag lipar.

7. 1

8. 1

9. 1

10. x



nu återstår bara allt att se om jag har mest rätt ;D

2011-01-07 @ 23:23:43
URL: http://hannahsofia.se
Postat av: mamma

1.x

2.x

3.1

4.2

5.2

6.x

7.2

8.1

9.2

10.x

2011-01-08 @ 17:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0