2009 - vilken grej

om man bara ska säga en enda mening om 2oo9 lär det utan tvekan bli: "JÄVLAR vad det hände mycket!"

nu är ju jag sällan så fåordig, så det blir en liiite längre utläggning haha =)

Januari
med tanke på att jag inte skrev någonting förns i slutet, så får jag förlita mej på mitt minne.
-Väskexplosion efetr hemfärd i buss, jag hatar resväskor
-Ett efterlängtat avslut på ett riktigt dåligt förhållande
-Lag 2 och 3 blev 23, superduper =)
-Föreläsare på Aktivt Lärande under introdagen, hurra =)

Februari
den här månaden var lätt mycket bättre, jag bestämde mej för att bli mej själv igen ganska omgående. och det lyckades jag väl med.
- jag blev valberedningens val till kårhusgeneral, föga förvånande eftersom det bara var jag som va puckad nog att söka tjänsten =)
- jag började sluta röka, det va kämpigt och fyllan steg en miljard kanske, men så här i efterhand gick det juh bra.
- sen hittade jag den här från ett gammalt inlägg och tyckte den va lite söt:
80. Vad önskar du dig i födelsedagspresent? snö. och kärlek     (det fick jag! tack så mycket!)
-krig med vintern, isfläck totaldödade min fot. jävlar vad ont det gjorde, fantomsmärtor kan väcka mej om nätterna

- kårmonster invarderar puben, idag är dom dock misshandlade eller kidnappade. någon som sett nått, hört nått? ring 08-522 595 00 (tror att det är efterlysts telefonnummer)
  
flörtmonstret, krammonstret och kärleksmonstret 
  
porrmonstret, pussmonstret och sexmonstret

- men mest av allt var jag och jennie nykära, det va tusen mysigt att hitta tillbaka till den sötröven =)
     


Mars (denna världelösa månad...)
-
linns pappa ringer "nej pappa, jag har inte kastat gatusten i malmö". tur att pappsen kände sej tvungen att fråga =D
(citat från gammalt inlägg, men jag garvar fan fortfarande åt det)
- sofie fyllde 25 och jag och linn fick klä ut oss till fyra nyanser av brunt och björne i kycklingdräkt. vi skulle vara klockan och ljusstaken i skönheten & odjuret, vi misslyckades lite...
-punschbingo i malmö, och sofie dödar mej och ewa genom att totalt misslyckas med att bädda ner sej själv i bäddsoffan

 
- jag och ewa börjar arbetet med Förspelet - vägen till KLIMAX
- jag och damerna blev QK, dvs valda till det vi är idag =)

- jag och mange gjorde en knäpp BRAKfest där fidde mest hade skoskav
-St: Patrics i karlshamn

BORDSKÅLEN, för jösse namn, bordsskålen! jag fnissar fan fortfarande åt hur dumt det va =) jennie min jennie
Lillebror blir min Lillebror, och nu kallar alla honom Lillebror, iaf i kristianstad haha =)

April (det bästa med april är att mars är över)
- Tjällossningen med Sofie och Ewa, den tüsska perioden startar med urbans sports och tjockisar med tyska fäljar.
- Påskfirande hemma, underbart. förutom när jag blev nerbajsad av en fågel.
- Den jävla alkoholutbildningen, bakis var jag. Igen.
- Tommy var och hälsade på =) skoj skoj

- Flummen, jag och sofie var team tysk hela kvällen vi va där haha =) och ja, jag missade kåren denna gången också.
-förspel överallt

- många soliga kvällar belönades med lite vin, och lite öl och massa mysmys
- sen, den sista dagen i april, dyker han upp... vi hade juh inte setts på jättelänge och jag trodde det va därför jag blev så himlans glad när jag såg honom. men tydligen hänger inte ens jag själv med alla gånger på vad jag själv gör =)

han va kanske inte så nykter, men det spelade ingen roll

MAJ (en alldeles förträfflig månad måste jag säga)
- en alldeles underbar början, med charterdrinkar in på småtimmarna och sen en långhelg i karlshamn med... tjaa, det har ni nog listat ut. vi utnämnde oss själva som världens smidigaste också...
 
-man stavar dope david-olof-leffe-erik (hahahaha)
- SFSFUM, detta ständiga mög. men det va juh mysigt på grund av massa annat =P

så här såg det ut för det mesta. jag sover mot ka, ka kollar på datorn och sofie berättar slött vad folk håller på med...
- JAG TRÄFFADE PÖLSA! om det inte vart för den där joacim hade jag nog tyckt att det va det bästa på hela året... det kan vara så ändå, det va juh nått som inte hade med kärlekstrams att göra =)
- jag och tommy toastar semestersittningen som beata och... nils?

- jag blir en människa som tycker om att hålla handen. jag har inte kommit över det än.
- jag står ut med snark, det har jag inte heller kommit över. speciellt inte att jag kan SAKNA hans snark. jäkla människa.
- den 15 maj bestämmer sej werner för att vi ska flytta ihop, då har vi träffast i två veckor =)
- grillkväll i karlshamn, utan lawerne. men det va skoj ändå, när jag och jennie hade sönder lellens och olles toa t.ex.
 
- efterFUM på gotland, en blandning av sött och salt. ASbra karta över visby, rysk sommarsallad, glass i HUNDRA smaker, selma den mångkulturella, sofie blir quasiwiener och det är trångt i små bilar.
- den 26 maj sa wern upp sin lägenhet i karlshamn
- den 27- 31 var det förspel för hela slanten. det gjorde vi fan så bra ewa =D

alla andra förspelsbilder kan lätt hittas på fejjan, men här är jag och ewa bara nöjda =)
- den 27 maj frågade wern chans på mej =) jag sa faktiskt ja.

Juni
- sov bort första veckan av juni, det tar på krafterna att hålla på med förspel.
- hade första dejten med sötsöt, vi åt på rose garden, tittade på tanter i hål och gick på bio.
- firade midsommar i västerås.


-mamma tar kort på jocke och jocke... (hennes nalle heter så)

- morfar vill kasta reservdäck på sin grannar...
- vi va inne på absolutfabriken med kårstyrelsen och sen spelade vi minigolf.
- sötsöt flyttade in den 27 juni. olle hjälpte till, därför vet olle vart vi bor hahaha.

Juli
- överlämningen börjar, jobb och jobb dagarna i ända
- vi har inflyttningsfest
- vi har hejdåfest på kåren
- joacim stoppar in huvet i ugnen när jag säger att han inte får äta korv till fredagsmiddag
- jag hittar den fulaste tatueringen jag sett i hela mitt liv
- wern läser godnattsaga för mej och jennie, "Sunes Sommar"

Augusti
- kristianstad kommun skickar ut folk att vattna blommor när det har ösregnat i timmar... jag är fortfarande förvånad
- jag såg en strypmördare på bion, han hade handskar på sej
- wern va på BSK:s nollning och ringde och frågade om han fick komma hem sen =P
- wern och olle började med poi... och det har dom nog slutat med nu =)

September
- wern börjar sno mina kuddar i sömnen
- sten flyttar in, och ut.
- jag gjorde mej av med 22 par skor. det svider fortfarande.
- partistämma, där folk bland annat spolade ner sina underkläder och spelade cluedo.

Oktober, november och december (samma skit haha =P)
- joacim köper Rävjakten till mej <3
- akademisk högtid i karlskrona
- jag köpte en ny telefon =)
- vi tittade på lite lägenheter innan det sket sej...
- jennie blir nästan yxmörad på väg till jobbet
- jobbet tar nästan livet av allt roligt...


ett jäklans bra år. dom sista månaderna har vart lite si och så... men det ska det bli ändring på baske mej. kan juh vara så att höst och vinter överlag inte är så jätte spännande eller muntra.. så ljusare tider hurra!!

nu ska jag ta tag i livet. och sen, sen behöver jag bara lägga mej två gånger innan jag är hemma och kan avnjuta min kära sambo igen =) tusan vad det är oskoj att sakna honom dagarna i ända... men tänk vad glad jag kommer bli igen =)
Trackback
RSS 2.0