L - som i Linn my love

för en hel dröse massa år sen, säkert fyra måste det vara om jag har räknat rätt på mina fingrar, låg jag på min soffa i pyjamasbraller och glodde på TV. väldigt uttråkad och ganska sällskapssjuk, men ny i en stad där jag inte kände en kotte. förutom kanarie, och han hade jag inte sett till på hela dagen.

som av en händelse hör jag plötsligt hur det knackelibankar på dörren. jag masar mej upp ur soffan och öppnar dörren. utanför står ett blont yrväder som jag tror hette linn. jag hade träffat henne en kortis under dagen, bara sagt hej typ. jag hade fått reda på av kanarie att hon va dne enda som skulle bo kvar i korridoren från förra året. och nu stod hon iaf här, utanför min dörr med en liten sväng av berusning i sej.

hon frågade om jag hade gått och lagt mej, och jag sa så klart nej. då frågade hon om jag ville med och festa.. eller dricka lite och umgås med folket i 21an. jag hade inte en aning om vad 21an va men det där med att festa gillade jag, så av med pyjamasbrallerna och leta rätt på en flaska vin and off we go.

och på den vägen är det. det är fortfarande jag och linn och en flaska vin, ibland med och ibland utan pyjamasbraller. vi kan nog göra ungefär precis vad som helst, för det där med dåliga idéer är bara nått vi kommer på i efterhand. under tiden vi utför dem är det alltid synnerligen bra idéer. och därför har vi hamnat i en del prikära situationer... men vi gillart. och tydligen andra också. jag har berättat lite om mina och linns stupid ideas innan, här och här och jag ska fortsätta berätta om när vi färgade gardiner på gräsmattan, om när vi målade linns hår, om när vi skulle provsmaka våra bordershopfynd och till slut låtsades att vi va en tiger och en fjäril flaxflaxflax... och tusen andra saker.

linn är väldigt bra att ha på många olika sätt. man kan ringa till linn om man står med nån form av grönsak i handen och ska laga paj men inte vet riktigt vilken del man ska använda av den här så kallade sällerinn. man kan också ringa till linn om man behöver göra av med pengar på nått sätt, linn är alltid en fena att ha med sej på shoppingdagar eftersom att hon är minst lika förståndig som jag när det kommer till beslut om vad man borde köpa och vad man ska köpa. linn är bra att ha med sej på bordershoppen om man vill slå rekord i snabbhandling. 40 minuter, fyra våningar, 4000 spänn i sprit, HIGH FIVE BIATCH!

på seriösa sätt är linn inte så värst bra. då är hon underbar istället. hon ställer upp, finns till, daltar inte och vet precis när det är läge att korka upp vinflaskan och när det räcker med glass.

linn, min alldeles egna batcave. fy vad jag älskar den damen. det är nog allt jag kan säga utan att sakna henne för mycket. för tydligen är lund ett bra ställe att gömma sej på så här års. även om tågen därifrån inte går till kristianstad så ofta som man kan tro. stupid linn. stupid lund. nää, nu kommer massa bilder för annars blir jag bara lessen kisse.


linn och jag när vi inte är sååå förfriskade, och så en på jennie och linn <3


those were the days of our lifes, speciellt tufft för vickepickepöh


linn leker phestleken på bônna, på nyår och på bussen till AG


linn är en knäppis


linn är söt i partyhatt


linn kan slicka sej på näsan och det kan jag med, därför är vi BFF


Kommentarer
Postat av: linn

aj löv jo to!

2009-09-14 @ 17:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0